English

رشد سه برابری تولید گوشت مرغ در ساوه

مدیر جهاد کشاورزی ساوه از رشد سه برابری تولید گوشت مرغ در ساوه خبر داد.

رشد سه برابری تولید گوشت مرغ در ساوه
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، علیرضا طهماسبی روز یکشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: فعال‌سازی پنج واحد راکد، قیمت‌گذاری مناسب، تامین نهاده‌های مورد نیاز، تداوم جوجه‌ریزی از سوی واحدها و حضور یکی از زنجیره‌های تولید در شهرستان و عقد قرارداد مشارکت با تولید کنندگان عمده دلایل شکستن رکورد در سال جاری است.

وی با بیان اینکه پیش از این رکورد جوجه‌ریزی مرغداری‌های شهرستان به کمتر از ۵۰۰ هزار قطعه در هر دوره می‌رسید، افزود: اما در سه ماهه پایانی سال جاری در هر ماه به ۷۰۰ هزار قطعه رسیده ‌که با این اقدام تمام تمهیدات لازم برای تامین مایحتاج شهرستان برای ماه مبارک رمضان و ایام عید اندیشیده شد.

طهماسبی افزود: میزان تولید مرغ در شهرستان ساوه در یک ماه پیش رو و در ایام پایانی سال و مقارن با ماه مبارک رمضان بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ تُن است که یک‌هزار و ۳۰۰ تُن آن در شهرستان مصرف و ۵۰۰ تُن نیز به سایر نقاط کشور ارسال می‌شود.

وی یادآور شد: با توجه به تامین مناسب نهاده‌های تولید شامل دان مرغ و جوجه یکروزه و همچنین قیمت مناسب در ماه‌های اخیر، تولیدکنندگان مرغ شهرستان با انگیزه و اشتیاق بیشتری نسبت به جوجه‌ریزی اقدام کردند و تولید مرغ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد سه برابری داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی ساوه گفت: در نتیجه رشد سه برابری تولید گوشت مرغ در این شهرستان، با توجه به تامین نیاز، امسال مرغ منجمد توزیع نمی‌شود، این درحالی است که سال گذشته در همین ایام ۳۵۰ تُن گوشت مرغ منجمد توزیع شد.

وی یادآور شد: از طرفی با رفع مشکلات حقوقی، اداری و توجیه‌پذیر شدن سرمایه‌گذاری پنج واحد مرغداری راکد در سال جاری فعال و با ظرفیت ۱۵۰ هزار قطعه در هر دوره به چرخه تولید بازگشت تا تعداد واحدهای فعال به ۵۵ مورد برسد.

به گفته وی، اقدام دیگری که در تولید مرغ و تامین نیازهای شهرستان و استان انجام شد، پیگیری از سرگیری فعالیت کشتارگاه زرماکیان بود که یکی از ظرفیت‌های بالقوه شهرستان ساوه است و از سال گذشته غیرفعال شده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه