English

بهبود وضعیت ورودی و ذخیره آب سد الغدیر ساوه

رییس اداره منابع آب منطقه‌ای ساوه گفت: ورودی آب به سد الغدیر و وضعیت ذخیره آن در نتیجه بارندگی‌های ماه گذشته روند مناسبی پیدا کرده است.

بهبود وضعیت ورودی و ذخیره آب سد الغدیر ساوه
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، مجید امیرحسینی روز چهارشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: با شروع بارش‌های باران و برف از دی‌ماه، میزان نزولات جوی شهرستان در سال آبی جاری (اول مهر تاکنون) حدود ۱۰۹ میلیمتر گزارش شده که نسبت به مقدار ۹۳.۸ میلیمتر مدت مشابه سال گذشته، حدود ۱۶ درصد افزایش داشته اما نسبت به ۱۴۵ میلیمتر بلندمدت ۳۰ ساله، حدود ۲۵ درصد کاهش دارد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان بارش ثبت شده در نقطه پایشی روستای یاتان با ۲۵۶ میلیمتر گزارش شده است، افزود: در مجموع مقدار بارش‌ها با توجه به قرارگیری در وضعیت خشکسالی خوب است و در نتیجه این بارش‌ها حجم ورودی آب به سد الغدیر ساوه نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۷۰ درصد افزایش، از یک‌هزار لیتر در ثانیه به حدود یک‌هزار و ۷۰۰ تا ۲ هزار لیتر در هر ثانیه افزایش پیدا کرده است.

امیرحسینی یادآور شد: هم‌اکنون ۲۴ میلیون مترمکعب آب شامل ۱۰ درصد ظرفیت در پشت سد الغدیر ساوه ذخیره شده که نسبت به ابتدای دی ماه سال جاری و قبل از آغاز بارش‌های امسال، حدود ۶ میلیون مترمکعب بیشتر اما نسبت به مدت مشابه سال گذشته، حدود ۱۰ میلیون مترمکعب کمتر است.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون ذخیره‌سازی آب در سد الغدیر ساوه به صورت جدی برای پاسخگویی به نیاز آبی شهرستان در فصل گرم سال پیگیری می‌شود و تنها ۱۹۰ تا ۲۰۰ لیتر بر حسب نیاز شرکت آب و فاضلاب برای تامین آب شرب شهرستان تحویل داده می‌شود.

رییس اداره آب منطقه‌ای ساوه یادآور شد: بیشتر بارش‌ها در چند مدت اخیر به صورت برف در بالادست سد گزارش شده و انتظار است در ماه فروردین با ذوب شدن این بارش‌ها وضعیت ذخیره از مقدار فعلی بیشتر شود.

وی گفت: طبق اعلام هواشناسی استان مرکزی، بارندگی‌ها در منطقه تا پایان اسفندماه جاری به صورت نرمال وجود دارد، اما در نیمه اول فروردین‌ماه سال آینده کمتر از نرمال و در نیمه دوم نیز نرمال پیش‌بینی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه