English

۳۱ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی استان مرکزی انصراف دادند

دبیر ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: ۳۱ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از آغاز فرآیند انتخابات در ۱۲ حوزه انتخابیه استان از ادامه رقابت منصرف شدند.

۳۱ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی استان مرکزی انصراف دادند
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، «محمدرضا ناظری» روز پنجشنبه در گفت و گویی افزود: این تعداد انصرافی از مجموع ۵۲۴ نامزد است که از گردونه رقابت خارج شدند.

وی بیان کرد: در جریان بررسی صلاحیت‌ها توسط هیات نظارت بر انتخابات ۳۶۲ نفر در استان تایید صلاحیت شدند و صلاحیت تعدادی از داوطلبان نمایندگی هم تایید نشد و تعدادی هم به علت عدم تکمیل و نقص مدارک عملا ثبت نام شان کامل نشد.

دبیر ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: براساس تبصره یک ماده ۷۰ قانون جدید انتخابات، وزارت کشور و سایر نهادهای ذی‌صلاح موظفند جرائم انتخاباتی را بررسی و به شورای نگهبان و مراجع قضایی ارسال کنند، تصمیم‌گیری برعهده آنان خواهد بود از این‌رو هیات‌های اجرایی در این خصوص روزانه اقدامات غیر قانونی را گزارش می‌کنند.

ناظری افزود: همچنین طبق ماده ۷۳ قانون انتخابات ، فعالیت‌های مجاز انتخاباتی برای کارکنان دستگاه‌های موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه پنج‌ساله ششم در غیر ساعت اداری به شرط عدم استفاده از عناوین اداری و شغلی شان مجاز است و ممانعت از فعالیت‌های قانونی نیز جرم محسوب می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه