English

آیین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر استان مرکزی

سی‌وپنجمین جشنواره موسیقی فجر استان مرکزی روز شنبه با تجلیل از پیشکسوتان این عرصه به کار خود پایان داد.

آیین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر استان مرکزی
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در آیین آیین اختتامیه این جشنواره گفت: این رویداد فرهنگی و هنری از تاریخ ۲۵ بهمن ماه جاری در فرهنگسرای آیینه اراک آغاز به کار کرد.

حسین محمودی فر با بیان اینکه بیش ۱۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، ادامه داد: این رویداد در راستای سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با هدف ایجاد عدالت فرهنگی ، شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در بخش فرهنگ و هنر و افزایش مشارکت هنرمندان در برنامه های اجتماعی، برنامه ریزی شده است.

وی با تاکید بر اینکه،حمایت از موسیقی محلی و مقامی از جمله سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است،افزود: موسیقی محلی و سنتی ریشه در فرهنگ ایران دارد که در استانهای مختلف کشور شاهد اجراهای متنوع می باشیم و استان مرکزی نیز از این امر مستثنی نیست.

محمودی فر، از توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اجرای موسیقی پاپ در راستای افزایش عدالت فرهنگی خبرداد و خاطر نشان کرد: هنر موسیقی یکی از عوامل ایجاد شور و نشاط اجتماعی در جوامع مختلف و موجب توسعه ارتباطات در بین ملت های دیگر می باشد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت زبان هنر در انتقال موضوعات اجتماعی،فرهنگی، اقتصادی، تاکید کرد: متولیان فرهنگ در کشور باید از اقشار مختلف فرهنگ و هنر که نقش تأثیرگذاری در جامعه دارند ،حمایت ویژه ای داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، با اعلام اینکه در سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر استان مرکزی، ۵۵ هنرمند موسیقی در بخش های مختلف به رقابت پرداختند، گفت: روز اول این جشنواره به رقابت هنرمندان و نوازندگان سنتور اختصاص داشت که در این راستا ۱۸ شرکت کننده در بخش نوجوان و بزرگسال به صورت حضوری با هم به رقابت پرداختند.

محمودی فر تصریح کرد: در روز دوم برگزاری جشنواره ۱۶ نفر از هنرمندان و نوازندگان تار و سه تار در گروه سنی بالای ۱۵سال با هم رقابت کردند.این در حالی بود که تعدادی از نوجوانان برگزیده زیر ۱۵سال نیز با اجراهای زیبای خود شور و نشاط مضاعفی را در این جشنواره ایجاد کردند.

وی یادآور شد:در آخرین روز جشنواره موسیقی فجر استان مرکزی نیز ۱۷هنرمند در رشته ویولن و گیتار هنرنمایی کردند.

در آیین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر استان مرکزی و در پایان این رقابت ها در بخش سنتور نوجوانان،سوگند قنبریان رتبه اول،آرش جاوید مهر و هستی سلیمانی به صورت مشترک رتبه دوم و پوریا کاج رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.

در بخش سنتور بزرگسالان نیز مبین لطیفی رتبه اول ،محمد باقری و ثنا عزیزی به صورت مشترک رتبه دوم و حسن نوشادی رتبه سوم را کسب کردند.

در بخش تار رقابتی بالای ۱۵سال نیایش ناظری پور رتبه اول،محسن نوری رتبه دوم ،بیتا عربی و محمد مهدی خانمحمدی به صورت مشترک رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.

در بخش سه تار رقابتی بالای ۱۵سال نیز سید علی کاشانی رتبه اول را از آن خود کرد.

در بخش پیانو جوان و بزرگسال پیمان فتحیان و آرمان میرطیبی به ترتیب رتبه اول و دوم را به خود اختصاص دادند.

در بخش پیانو نوجوانان یاسین چراغی،ساغر ملکی و نیکا میرزا احمدی به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

در بخش گیتار نوجوانان داوران اثری را حائز رتبه اول و دوم ندانستند و آرمین زنجیری و دانیال ارجمندی به صورت مشترک رتبه سوم را از آن خود کردند.

در بخش ویلون کلاسیک؛محراب معطی رتبه سوم را کسب کرد.

همچنین در بخش برگزیدگان غیررقابتی؛ از نرگس سیاحی در بخش(سنتور کودک)، رادین فلاحی و نیکان مشهدی در بخش(تار کودک)،نازنین خسرونژاد و امیرعلی وکیلی در بخش(سه تار کودک)،مهرسا فضلی پور در بخش(پیانو کودک)،مهدیس بهنام فر در بخش(گیتار)،محمد ولیان و مهیا راهپیما در بخش (گیتار) تجلیل شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه