English

رشد ۲۲ درصدی واکسیناسیون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: واکسیناسیون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش یافت.

رشد ۲۲ درصدی واکسیناسیون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، محمد فتاحی کنترل بیماری آنگارا و مقابله با شیوع احتمالی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را از جمله اقدامات دامپزشکی استان مرکزی در یک سال گذشته عنوان و بیان کرد: تعداد ۹۱۵ هزار دز واکسن بر علیه بیماری آنگارا در واحدهای مرغ مادر استان مصرف شد.

وی ادامه داد: پنج میلیون و ۵۱۲ هزار دٌز واکسن در این مدت برای مقابله با شیوع احتمالی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در مرغداری‌های استان مرکزی تزریق شد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با یادآوری تجهیز اداره‌کل دامپزشکی استان مرکزی به آزمایشگاه تست سریع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، بیان کرد: در این راستا ۹۰۲ مورد تست در استان با افزایش ۲ و نیم برابری انجام شد و در آزمایش‌های صورت گرفته، موردی از بیماری در واحدهای صنعتی مرغداری استان مشاهده نشد.

فتاحی افزود: ۱۲ هزار و ۵۰۰ مورد نمونه‌برداری برای شناسایی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از ابتدای امسال تاکنون در استان مرکزی انجام شد.

وی ادامه داد: ۷ هزار و ۴۰۰ پایش و مراقبت فعال بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سطح روستاها، مرغداری‌ها، تالاب‌ها و سدهای استان مرکزی انجام شده‌ است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: تعداد ۶۲ مورد بازدید از واحدهای مرغداری به منظور اصلاح ساختار و مجوز جوجه ریزی در سال جاری صورت گرفته است.

فتاحی بیان کرد: ۲۰۵ میلیون و ۲۹۳ هزار دٌز واکسن از ابتدای سال جاری تاکنون برای مقابله با انواع بیماری‌های طیور در استان مرکزی تزریق شد که این مهم نقش موثری در پیشگیری از بیماری های طیور در مرغداری‌های استان داشته‌است.

وی اظهار کرد: ۲۹ میلیون و ۴۱۱ هزار قطعه جوجه‌ریزی در این مدت با رشد ۱۶ درصدی در واحدهای مرغداری استان صورت گرفت و ۱۷ هزار و ۳۹۱ مورد بازدید و مراقبت فعال برای مقابله با شیوع بیماری‌های احتمالی از مرغداری‌ها و زیستگاه پرندگان استان انجام شد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی بیان کرد: ۲۰ هزار و ۵۲۰ مورد نمونه‌برداری آزمایشگاهی در بازدیدهای صورت گرفته برای کاهش بیماری‌های طیور در استان مرکزی انجام شد.

فتاحی افزود: سه هزار و ۸۳ مورد نمونه ‌برداری در بازدیدها از مزارع پرورش آبزیان استان مرکزی انجام شد که نمونه‌برداری‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳۷ درصد افزایش یافته‌ است و در این مدت،موردی از کانون بیماری‌های اخطار کردنی مشاهده نشد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه