English

رییس شبکه دامپزشکی ساوه:

انجام ۵۰۵ هزار نوبت واکسیناسیون دام در ساوه

رییس شبکه دامپزشکی ساوه گفت: ۵۰۵ هزار نوبت واکسیناسیون انواع دام سبک و سنگین علیه بیماری‌های مختلف در این شهرستان انجام شد.

انجام ۵۰۵ هزار نوبت واکسیناسیون دام در ساوه
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، مهدی کلانتر قریشی هرندی روز شنبه در گفت و گویی اظهار کرد: امسال عملیات مایه کوبی دام های سبک و سنگین در این شهرستان علیه بیماری های مختلف شامل ۲۱۳ هزار و ۷۱۰ راس برابر تب برفکی، ۷۴ هزار و ۵۵۰ راس علیه شاربن، ۹ هزار و ۵۰۰ راس علیه طاعون نخشوارکنندگان است.

وی یادآور شد: در ۹ ماه امسال انجام واکسیناسیون در بین ۴۲ هزار و ۵۰۰ راس دام علیه تب برفکی، ۶۸ هزار و ۴۳۵ راس علیه آبله و ۱۵ هزار و ۲۵۷ راس علیه لمپی اسکین از دیگر خدمات انجام یافته در راستای توسعه سلامت دام های این شهرستان است.

کلانتر قریشی هرندی با بیان اینکه همه ساله گروه های دامپزشکی بخش دولتی و غیردولتی، برنامه پیشگیرانه واکسیناسیون رایگان علیه بیماری‌های خسارت‌زای دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان را انجام می دهند افزود: همچنین انجام تست و مراقبت سلامت مشمشه برای ۴۷۴ راس اسب، تست سل برای ۱۴ هزار و ۸۹۸ راس دام و تست بروسلوز برای ۱۳ هزار و ۶۷۳ راس دام از دیگر اقداماتی انجام شده در ۹ ماه امسال توسط این شبکه است.

وی با بیان اینکه مایه کوبی دام ها با اعتبارات دولتی انجام می شود گفت: بسیاری از عملیات واکسیناسیون و تست و مراقبت از جمله تب برفکی، بروسلوز و مشمشه به صورت کامل رایگان به منظور ارتقای سطح سلامت تولید فرآورده های دامی و لبنی در کشور انجام می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه