English

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی:

تشدید پایش‌های زیست محیطی زیستگاه‌های پرندگان مهاجر

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت : همزمان با شروع فصل سرما و ورود پرندگان مهاجر، پایش تالاب ها و زیستگاه‌های پرندگان مهاجر به منظور اقدام‌های پیشگیرانه و مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در حال انجام است.

تشدید پایش‌های زیست محیطی زیستگاه‌های پرندگان مهاجر

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی، یوسف یوسفی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در جمع خبرنگاران افزود:  گشت و پایش های مستمر در تالاب میقان اراک و سایر زیستگاههای پرندگان مهاجر در استان  به منظور پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با آغاز فصل مهاجرت پرندگان آغاز میشود و تاکنون مورد خاصی از این بیماری مشاهده نشده است.

وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این بازدیدها و گشت‌های، مراقبت و پایش این بیماری در سطح حیات وحش و پرندگان آبزی، کنارآبزی و مهاجر است که در شناسایی به موقع کانون‌های بیماری در حیات وحش نقش موثری دارد.

یوسفی با بیان اینکه این زیستگاه مهم پرندگان مهاجران در فصل‌های پاییز و زمستان از 53 گونه پرنده مهاجر میزبانی می‌کند، گفت: تالاب میقان اراک در زمستان سالهای 1395و1399 و 1400 با شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان روبرو بوده است و هر ساله سعی می‌شود پیش از وقوع بیماری و با در نظر گرفتن احتمالات آمادگی لازم را برای مواجهه با بیماری داشته باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی خاطر نشان کرد: پرندگانی همچون چنگر، خوتکا، اردک نوک پهن، چوب پا، غاز خاکستری، هوبره، آنقوت، حواصیل و اردک سر سبز از جمله مهمترین پرندگان مهمان تالاب میقان اراک هستند. اما از میان این پرندگان، درنا جایگاه ویژه ای دارد و بیشترین تعداد پرندگان در این اکوسیستم متعلق به درنای خاکستری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه