English

رئیس اداره بهداشت ومدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی:

هزار راس دام در استان مرکزی علیه بیماری‌های مشترک ایمن‌سازی شدند

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره‌کل دامپزشکی استان مرکزی گفت : بیش از ۳۵۶ هزار راس دام در این استان از ابتدای امسال تاکنون در راستای پیشگیری از بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان ایمن‌ سازی شدند.

هزار راس دام در استان مرکزی علیه بیماری‌های مشترک ایمن‌سازی شدند

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی، مهدی جان محمدی افزود: ۲۳۳ هزار و ۵۷۷ راس دام سبک و تعداد ۲۷ هزار و ۹۷۶ راس دام سنگین از ابتدای امسال تا کنون در راستای جلوگیری از انتقال احتمالی بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان، علیه بیماری تب مالت ایمن‌سازی شدند.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۸۵ هزار و ۳۰۲ راس دام علیه بیماری شاربن واکسینه و ۹ هزار و ۱۰۰ قلاده سگ نیز واکسن هاری دریافت کردند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره‌کل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۵۵۷ مورد تست مشمشه از ابتدای امسال تاکنون از تک سمی‌های استان شامل اسب و الاغ، ۱۷ هزار و ۷۲۱ مورد تست بیماری سل و ۱۵ هزار ۲۵۰ مورد نیز تست بیماری بروسلوز( تب مالت) از دام‌های استان انجام شد که در این آزمایش‌ها ۶ مورد بیماری تب مالت، مثبت گزارش شد.

جان محمدی با یادآوری انجام واکسیناسیون و تست رایگان دام‌ها، به روستاییان و دامداران استان مرکزی توصیه کرد: با توجه به خطر شیوع بیماری‌های دامی به خصوص قابل انتقال به انسان توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی را جدی گرفته و نسبت به بیمه کردن دام‌های خود اقدام کنند تا در صورت بروز تلفات، متحمل خسارات فراوان نشوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه