English

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت وگو با خبرگزاری موج:

رونق اعطای وام ساخت مسکن با کم کردن اعتبارات بانک ها

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره تاثیر جریمه کردن بانک هایی که تسهیلات مسکن اعطا نمی کنند پرداخت و گفت: با جریمه کردن بانک ها مستنکف و کاهش توان تسهیلات دهی آنها می توانیم باعث رونق اعطای وام ساخت مسکن باشیم.

رونق اعطای وام ساخت مسکن با کم کردن اعتبارات بانک ها

کیومرث سرمدی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج، درباره‌ی تاثیر قوانین مصوب شده در مجلس برای جریمه کردن بانک‌هایی که اقدام به اعطای تسهیلات مسکن نمی‌کنند گفت: در یک نگاه کلی هیچ دولتی حریف بانک‌ها و اقتدار آنها نشده است. این بانک‌ها نیز هیچگاه به اعطای تسهیلاتی همچون تسهیلات ساخت و خرید مسکن تمکین نکرده اند.

این نماینده‌ی مجلس یازدهم بیان کرد: ما قوانین و ضوابط مختلفی را مصوب کرده‌ایم تا بانکداران و بانک هایمان را ملزم کنیم که از بنگاه‌داری دست بردارند و به سمت هدایت سرمایه‌ها به بخش تولید مثل مسکن و سایر حوزه‌ها بروند، اما بانک ها همچنان خودمختار به مسیر خود ادامه می دهند.

سرمدی در ادامه افزود: متاسفانه تمام قوانینی که مصوب شده اجرایی نشده است. در برنامه‌ی هفتم توسعه مجلس مصوب کرد که بانک‌هایی که اقدام به اعطای تسهیلات مسکن نمی‌کنند 20 درصد جریمه شوند.

این نماینده مجلس یازدهم افزود: بانک مرکزی هم باید از تسهیلات دهی آنها بکاهد، تا به این وسیله آنها یا ترغیب به اعطای تسهیلات شوند و یا جریمه‌ی عدم تمکین خود را بپردازند.

این نماینده‌ی مجلس یازدهم بیان کرد: این بند مصوب شده یک عامل مشوق برای بانک‌هایی است که به وظایف خود عمل می‌کنند و هم یک عامل تنبیهی و بازدارنده برای بانک‌هایی است که به این قانون تمکین نمی‌کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: قطعا اگر این مصوبه اجرایی شود در رفع معضل مسکن و تولید و ساخت مسکن موثر خواهد بود. هر چقدر مسکن سازی در کشور رونق بگیرد اشتغال ما افزایش پیدا می‌کند.

سرمدی با بیان اینکه عمده‌ترین درصد اشتغال در بخش مسکن است توضیح داد: وقتی مسکن سازی رونق بگیرد شغل‌های زیادی در کشور ایجاد می‌شود در واقع چرخه‌ای است که هم تولید را بالا می‌برد و هم اشتغال ایجاد می‌کند. امیدواریم این اتفاق بیفتد و در بودجه‌ی 1403 هم این موارد مهم گنجانده شود.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: تاکنون در برابر این شیوه اداره شدن بانک ها نیاستاده بودیم. ولی با این قانونی که مصوب کردیم هر بانکی ها که تسهیلات ساخت و خرید مسکن به مردم ندهد با کاهش اعتبار مواجه می شود و به این وسیله آسیب های دیگری نیز متوجه آنها خواهد شد، پس در این شرایط قطعا اقدام به اعطای تسهیلات خواهند کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه