English

یک نماینده مجلس در گفت و گو با خبرگزاری موج:

دولت هر چه زودتر آیین نامه اعطای وام مسکن روستایی را ابلاغ کند

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی در توضیحاتی بر لزوم ابلاغ هر چه زودتر آیین نامه اعطای وام مسکن روستایی از سوی بانک مرکزی تاکید کرد.

دولت هر چه زودتر آیین نامه اعطای وام مسکن روستایی را ابلاغ کند

رسول فرخی میکال عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری موج، درباره دلیل تعلل بانک مرکزی در ابلاغ آیین نامه اعطای وام مسکن روستایی با وجود گذشت ۸ ماه از آغاز سال گفت: بین مبلغ وام  مسکن شهری و روستایی خیلی تفاوتی نباید وجود ندارد زیرا امروز حوزه اقتصادی ما به نحوی با تورم مواجهه است که قیمت‌ها در پایتخت با دورترین و دور افتاده‌ترین روستاها خیلی تفاوتی ندارد.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه هزینه حمل و نقل مصالح به روستاها بیشتر است ابتدا باید در مبلغ وام مسکن روستایی تجدید نظر شود و این مبلغ افزایش پیدا کند چرا که مردم با همین ۳۵۰ میلیون نیز نمی‌توانند برای خود خانه‌ای بسازند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ادامه داد: مسئله بعدی این است که اگر بانک مرکزی در ارتباط با این موضوع بخواهد مقاومت کند و آیین نامه اعطای وام ۳۵۰ میلیونی مسکن روستایی را ابلاغ نکند، دستگاه‌های نظارتی باید به این موضوع ورود کنند.

این نماینده مجلس یازدهم در ادامه بیان کرد: در روستاها امروز مسکن مهم‌ترین بحث است. روستاها در بحث جوانی جمعیت دارای اهمیت زیادی هستند زیرا این روستاییان هستند که رشد جمعیت را تا حدودی متعادل می‌کنند، علاوه بر این روستاها مرکز ثقل تولید در کشور محسوب می‌شوند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حوادث غیر مترقبه مثل زلزله در کشور ما فوق العاده زیاد است اگر این اتفاق در سطح وسیع رخ دهد این روستاییان هستند که بیشترین آسیب را می‌بینند و منازل آنها تخریب می‌شود. قطعا حجم آسیب‌ها انقدر زیاد خواهد بود که قابل جبران نخواهد بود به همین دلیل باید مسئله اعطای وام مسکن به روستاییان جدی گرفته شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: رئیس کل بانک مرکزی باید هرچه زودتر نسبت به ابلاغ آیین نامه اعطای وام مسکن روستایی اقدام کند و این موصوع بیش از این به تاخیر نیفتد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه