English

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری موج:

اعطای وام مسکن روستایی در راستای حل معضلات کلانشهرهاست

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره لزوم ابلاغ هر چه زودتر آیین‌نامه اعطای وام مسکن روستایی ۳۵۰ میلیونی از سوی دولت پرداخت و اعطای این وام‌ها را در راستای حل معضلات کلانشهرها معرفی کرد.

 اعطای وام مسکن روستایی در راستای حل معضلات کلانشهرهاست

بهروز محبی نجم‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج، درباره لزوم ابلاغ هر چه زودتر آیین‌نامه اعطای وام مسکن روستایی ۳۵۰ میلیونی که به تصویب دولت رسیده، اما هنوز در انتظار ابلاغ است، گفت: سال گذشته میزان تسهیلات ساخت مسکن روستایی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت، اما به‌دلیل تاخیر دولت در ابلاغ آیین‌نامه آن و تعلل بانک‌ها در پرداخت این تسهیلات، بسیاری از روستاییان عملا نتوانستند، این وام را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه این نوع عملکرد دولت جای تاسف دارد، ادامه داد: با توجه به اینکه با وام ۲۰۰ میلیونی سال قبل که هنوز همان مبلغ در بانک‌ها پرداخت می‌شود، به‌دلیل تورم و گرانی که ایجاد شده، خانه‌ها تکمیل نمی‌شود و حتی این ۳۵۰ میلیون هم ۷۰ درصد مبلغ ساخت یک خانه روستایی است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: براساس قانون جهش تولید مسکن که مجلس مصوب و بانک‌ها را مکلف کرده در حوزه مسکن مخصوصا مسکن روستایی که باعث رشد و رونق تولید و ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت به شهرها تاثیر گذار است، دولت باید نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

محبی نجم‌آبادی افزود: در حال حاضر هم فصل ساخت‌وساز در روستاها به‌دلیل نزدیک شدن به فصل سرما به پایان رسیده، اما هرقدر آیین‌نامه اعطای تسهیلات ۳۵۰ میلیونی مسکن به تعویق بیفتد، روستاییان دیگر نمی‌توانند اقدام به ساخت‌وساز کنند.

 

بیشتر بخوانید:

تاخیر در ابلاغ آیین نامه اعطای وام مسکن روستایی خلاف قانون است

 

این نماینده مجلس یازدهم گفت: ساخت‌وساز و رونق زندگی در روستاها می‌تواند بسیاری از مشکلات کلانشهرهای ما را حل کند و تولید را جهش بدهد. از سوی دیگر، پرداخت این وام می‌تواند خانواده‌های زیادی را از اجبار مهاجرت به شهرها رها کند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس گفت: توسعه و پیشرفت روستا اهمیت فوق العاده برای ما دارد. ما در روستاها اراضی ملی دولتی فراوانی داریم و با توجه به اینکه قیمت‌ها تقریبا پایین است می‌توان منازل خوبی در این روستاها ساخت و از شبکه‌های خدماتی استفاده کرد.

محبی نجم‌آبادی افزود: براساس قانون جهش تولید مسکن، مجلس مسیر را باز کرده و بانک‌ها نباید مثل سنوات گذشته وام‌ها را با تاخیر پرداخت کنند، بلکه باید وام‌ها را به‌موقع پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه  ۳۵۰ میلیون وام مسکن روستایی می‌تواند نهضت ملی مسکن را در روستاها توسعه دهد، افزود: دولت باید هر چه زودتر آیین‌نامه اعطای وام ۳۵۰ میلیونی مسکن روستایی را ابلاغ کند تا تجربه سال قبل تکرار نشود، زیرا هدف از تصویب این آیین‌نامه‌ها این است که مردم از آن منتفع شوند  و در صورتی که شرایط به نحوی پیش برود که مردم از آن برخوردار نشوند، اصلا لزومی ندارد که تصویب شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه