English

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرگزاری موج؛

بنگاهداری بانک ها باعث می شود که رقابت عادلانه در بازار از بین برود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بنگاهداری نظام بانکی را از رسالت خود دور می کند و در امر بانکداری یک امر ناشایست است همچنین بنگاهداری باعث می شود که رقابت عادلانه در بازار از بین برود؛ زیرا این شرکت ها دارای یک پشتیبان بزرگ به نام بانک دارند.

بنگاهداری بانک ها باعث می شود که رقابت عادلانه در بازار از بین برود

غلامرضا مرحبا عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرگزاری موج، با اشاره به بنگاه داری بانک ها، اظهار داشت: بانک ها به عنوان موسساتی که در اختیار دارند در یک زمان هایی این منابع را در جاهایی سرمایه گذاری کرده اند و اکنون این بانک ها شرکت های توسعه ای و صنعتی دارند.

وی افزود: بنگاهداری نظام بانکی را از رسالت خود دور می کند و در امر بانکداری یک امر ناشایست است همچنین بنگاهداری باعث می شود که رقابت عادلانه در بازار از بین برود؛ زیرا این شرکت ها دارای یک پشتیبان بزرگ به نام بانک دارند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نکته ای که وجود دارد این است که در اعطای تسهیلات نیز بانک ها شرکت های خود را در اولویت قرار می دهند که این سبب از بین رفتن رقابت در بازار می شود.

مرحبا تصریح کرد: نکته مهمی که در بنگاهداری ها وجود دارد این است که این بانک ها دارایی و املاکی دارند که این املاک برای سهماداران و سپرده گذاران است و همچنین برای بیت المال است از این رو برای واگذاری باید به آدم درستی و دارای اهلیت واگذار شود.

وی ادامه داد: متأسفانه بانک مرکزی نتوانسته است نسبت به فعالیت بانک‌ها نظارت داشته باشد و آنچه امروز شاهدش هستیم ضعف عملکردی بانک مرکزی است که باید این رویه اصلاح شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: برای واگذاری املاک و دارایی بانک ها باید هیئت مولدسازی ورود پیدا کند و بعد از کنکاش دارایی و املاک بانک ها این هیئت می تواند براساس قانون تمام دارایی ها را واگذار کنند تا هم مانع بنگاهداری بانک ها شود و هم این دارایی ها وارد عرصه تولید کشور شوند و سبب رشد تولید می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه