English

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت و گو با خبرگزاری موج؛

دولت هر چه زودتر مطالبات گندمکاران را پرداخت کند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: پیش بینی دولت و مجلس بدین گونه نبود که دولت ۱۰ میلیون و ۱۵۰ هزارتن خریداری کند بنابراین رقمی که در بودجه ۱۴۰۲ دیده شده بود از گندم خریداری شده کم بود که دولت در حال تامین آن از محل و منابع دیگر است.

دولت هر چه زودتر مطالبات گندمکاران را پرداخت کند

احد آزادی خواه عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج، با اشاره به کاهشی شدن قیمت محصولات کشاورزی، اظهار داشت: کاهش قیمت محصولات کشاورزی از جمله برنج و گندم که جزو کالاهای استراتژیک به حساب می‌آیند به خاطر اصلاح الگوی کشت است و همچنین شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی بود که جزو مصوبات مجلس یازدهم بود که این موارد متغیر های بودند که سبب کاهش قیمت باشیم.

وی افزود: این اتفاق ها باعث شد رابطه دولت با کشاورز یک رابطه خوبی شود و هر چه قدر کیفیت محصولات و خریداری به موقع توسط دولت باعث می‌شود که هم تعداد محصولات کشاورزی افزایش پیدا کند که این سبب کاهش واردات می شود و باعث می‌شود کشاور و مصرف کننده متضرر نشوند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه کاهش قیمت به نفع مصرف کننده است اما نباید طوری شود که کشاورز متضرر شود، گفت: پیشنهاد قیمت گندم برای سال آینده به طوری است که بتواند نیازمندی های کشاورزان را هم تامین کند و هم ضرری به مصرف کننده وارد نشود.

آزادی خواه با اشاره به عدم پرداخت مطالبات کشاورزان، تصریح کرد: پیش بینی دولت و مجلس بدین گونه نبود که دولت ۱۰ میلیون و ۱۵۰ هزارتن خریداری کند بنابراین رقمی که در بودجه ۱۴۰۲ دیده شده بود از گندم خریداری شده کم بود که دولت در حال تامین آن از محل و منابع دیگر است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اما این دیر کرد از جانب دولت هیچ توجیهی ندارد و دولت هر چه زودتر باید مطالبات گندمکاران را پرداخت کند و ما نیز هر روز در کمیسیون کشاورزی مجلس این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه