English

طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل در مجلس اصلاح شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی کارگروه یا کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور را بالاترین مرجع تصمیم گیری در حوزه پدافند غیرعامل کشور تعیین کردند.

طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل در مجلس اصلاح شد

به گزارش خبرگزاری موج، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس، گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص طرح تشکیل سازمان پدافند غیر عامل را بررسی کرده و به منظور تامین نظر شورای نگهبان با اصلاحات صورت گرفته در این طرح موافقت کردند.

با رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تبصره ۱ این طرح به شرح زیر اصلاح شد:

کارگروه یا کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور به ریاست رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ، بالاترین مرجع تصمیم گیری در حوزه پدافند غیرعامل کشور است که تصمیمات آن با ابلاغ رئیس کارگروه مزبور برای همه دستگاه های لشکری و کشوری، بخش دولتی و عمومی غیر دولتی لازم الاجرا است. مستنکفان علاوه بر جبران خسارات وارد شده به مجازات موضوع ماده ۵۷۶ کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی محکوم می شود و چنانچه خسارتی وارد نشده باشد برابر قانون رسیدگی به تخلفات اداری با مستنکف رفتار خواهد شد. تصویب و اجرای این قانون نافی وظایف و اختیارات قانونی دستگاه های دیگر از جمله وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نمی باشد و در صورت بروز تساهم تصمیم کارگروه دائمی پدافند غیرعامل ملاک عمل خواهد بود.

همچنین با رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تبصره ۳ این طرح به شرح زیر اصلاح شد:
کلیه دستگاه های موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، مکلف هستند در طرح های تملک دارایی های سرمایه ای خود به منظور پیشگیری و مقابله با تهدیدات زیرساخت های حیاتی، حساس و مهم خود و در اجرای این قانون اعتبارات لازم را پیش بینی کرده و در قالب توافقنامه ای که بین سازمان پدافند غیرعامل کشور و دستگاه مربوطه تنظیم می شود، هزینه نماید. سازمان پدافند غیرعامل بر اجرایی شدن مفاد توافقتنامه فی مابین نظارت نموده و گزارش عملکرد آن را باید هر سه ماه یکبار به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه