English

اراضی جنگلی واگذاری در محمودآباد مازندران محیط زیستی نیست

مدیرروابط عمومی محیط زیست مازندران اظهار داشت: اراضی جنگلی واگذاری برای ساخت و ساز در شهر محمودآباد در غرب این استان در خارج از مناطق چهارگانه زیر نظر این سازمان است.

اراضی جنگلی واگذاری در محمودآباد مازندران محیط زیستی نیست

به گزارش خبرگزاری موج، میلاد بهرامی، ضمن تکذیب اخبار منتشره از سوی برخی رسانه های استانی مبنی بر واگذاری اراضی جنگلی پارک ملی سرخرود محمود آباد برای ساخت و ساز افزود: این واگذاری در سال ۵۰ از سوی منابع طبیعی انجام شد و ارتباطی به محیط زیست این استان ندارد.

وی ادامه داد: واگذاری خارج از پارک های ملی، آثار طبیعی و ملی، پناهگاه های حیات وحش و مناطق حفاظت شده ای است که هم اکنون در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.

بهرامی گفت: منابع طبیعی دردهه ۵۰ حدود ۱۹ هکتار از عرصه جنگلی واقع در ضلع شرقی روستای ملا کلای محمود آباد را با هدف ساماندهی و ایجاد تاسیسات شهری برای این منطقه واگذار کرد.

وی افزود: ظاهرا ۴٫۶ هکتار از این اراضی بر خلاف تعهد به طرح ویلاسازی اختصاص یافت که منابع طبیعی هم به خاطر خلف وعده، بقیه اراضی را از مالکان بازپس گرفت.

بهرامی ادامه داد: این اداره کل پس از خلع ید مالکانی که خلف وعده کرده بودند، بقیه اراضی را برای اجرای طرح هادی روستای معلم کلای محمود آباد به بنیاد مسکن واگذار کرد.

مدیر روابط عمومی محیط زیست مازندران گفت: در اراضی واگذار شده به بنیاد مسکن نیز هیچ گونه تعرضی انجام نشده است.

وی افزود: محیط زیست براساس سیاست های تدوینی و طبق برنامه دولت برای استراحت جنگل های شمال، مخالف هرنوع بهره برداری از عرصه های جنگلی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه