English

معاون اول رئیس جمهور در بازدید از جاده چالوس تأکید کرد؛

رفع نقاط حادثه خیز، ارتقا کیفیت خودروهای داخلی و تصویب قوانین بازدارنده برای کاهش بیشتر حوادث جاده ای

معاون اول رئیس جمهور بر اهمیت ایمنی راه ها تأکید کرد و گفت: تصمیمات خوبی از ابتدای دولت سیزدهم برای رفع نقاط حادثه خیز جاده ها اتخاذ شد و خوشبختانه تا امروز بیش از ۵۰ درصد اهداف تعیین شده در رفع نقاط حادثه خیز محقق شده است.

رفع نقاط حادثه خیز، ارتقا کیفیت خودروهای داخلی و تصویب قوانین بازدارنده برای کاهش بیشتر حوادث جاده ای
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، محمد مخبر با اشاره به گزارش های ارائه شده مبنی بر کاهش تلفات جاده ای در نوروز امسال اظهار داشت: اینکه میزان تلفات تاکنون ۲۸ درصد کاهش داشته یک موفقیت و دستاورد است و باید به همه دست اندرکاران خسته نباشید بگوییم اما نکته مهمتر این است که حتی یک تلفات و کشته در جاده ها نیز قابل تحمل و پذیرفته نیست و اینکه خانواده های جانباختگان حوادث ترافیکی در این ایام عزادار شوند موضوعی دردناک و دشوار است.

وی با تأکید بر لزوم تقویت بخش نرم افزاری و تجهیزات مرتبط با قوانین راهنمایی و رانندگی،ادامه داد: خوشبختانه در بخش تجهیزات و اقدامات نرم افزاری اتفاقات خوبی رخ داده اما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و باید تلاش بیشتری برای جلوگیری از حوادث انجام دهیم.

معاون اول رئیس جمهور همچنین بر اهمیت ایمنی راه ها تأکید کرد و افزود تصمیمات خوبی از ابتدای دولت سیزدهم برای رفع نقاط حادثه خیز جاده ها اتخاذ شد و خوشبختانه تا امروز بیش از ۵۰ درصد اهداف تعیین شده در رفع نقاط حادثه خیز محقق شده است. 

وی با اشاره به اینکه باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا تمامی نقاط حادثه خیز که توسط وزارت راه و پلیس مورد توافق قرار گرفته و صورتجلسه شده است را تا پایان سال رفع و اصلاح کنیم، بیان داشت: گزارش های کارشناسی گویای این حقیقت است که بیشتر تصادفات و حوادث جاده ای مربوط به عامل انسانی و بی احتیاطی رانندگان است که ضرورت دارد مقررات و قوانین بازدارنده در این خصوص تصویب شود و دولت نیز خود را موظف می داند که منابع مالی مرتبط با این برنامه ها را تأمین کند.

مخبر، بر لزوم ارتقاء کیفیت خودروهای تولید داخل تأکید و تصریح کرد: خودروسازان نباید با تولید خودروهای کم کیفیت جان مردم را به خطر بیاندازند و موظف هستند به تعهدات خود در استانداردسازی و ایمنی خودروها عمل کنند.

وی ابراز داشت: مدیران شرکت های خودروساز کشور باید همزمان در جهت افزایش تولید و ارتقاء کیفیت خودروها گام بردارند و اگر نتوانند کیفیت تولیدات خود را ارتقاء دهند، این یک اشکال و ضعف مدیریتی است.

معاون اول رئیس جمهور افزود: دولت سیزدهم در صحنه کار و فعالیت حضور دارد و امیدواریم با تلاش همه بخشها و با روحیه جهادی بتوانیم سال آینده شاهد گزارش های بهتر در کاهش هر چه بیشتر حوادث جاده ای و تلفات باشیم.

همچنین در ادامه، وزیر راه و شهرسازی نیز با بیان اینکه انجام این حجم از سفرهای نوروزی در آرامش و امنیت کامل در سایه تلاش همه مجموعه ها و بخشهای مرتبط انجام شده است، گفت: رفع نقاط حادثه خیز از اولویت های جدی دولت است و طی مدت اخیر بخش زیادی از نقاط حادثه خیز اصلاح شده که یک رکورد است.

سردار حسینی رئیس پلیس راهور فراجا نیز گزارشی از آخرین وضعیت جاده ها و تردد مسافران ارائه کرد و اظهار داشت: تا امروز بر اساس آخرین آمار سامانه ها بالغ بر ۱۱۰ میلیون تردد بین استانی در سطح کشور انجام شده و تعداد جانباختگان ناشی از حوادث جاده ای کاهش داشته است.

گفتنی است؛ معاون اول رئیس جمهور پس از حضور در مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا، با همراهی وزیر راه و شهرسازی، معاون هماهنگ کننده فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران و رئیس پلیس راهور فراجا با بالگرد از محورهای مواصلاتی مابین تهران و استان مازندران از جمله جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال بازدید کرد و از آخرین وضعیت ترددهای جاده ای و روند بازگشت مسافران نوروزی مطلع شد.

در این بازدید هوایی وزیر راه و شهرسازی گزارش دقیقی از وضعیت پروژه های افتتاح شده و یا در حال اجرا ارائه داد. قطعات و مسیر های باقی مانده آزادراه تهران-شمال و گره های ترافیکی موجود در این مسیر و همچنین وضعیت تسهیل عبور ومرور مسافران نوروزی پس از افتتاح مسیر رفت آزادراه منجیل-رودبار مورد بررسی قرار گرفت.

معاون اول رئیس جمهور پس از این بازدید با بالگرد عازم شهرستان چالوس شد و مورد استقبال استاندار مازندران و سایر مقامات محلی قرار گرفت.

محمد مخبر ضمن بازدید از این مسیرهای مهم مواصلاتی و همچنین قطعه چهارم آزادراه تهران-شمال، در جلسه ای به بررسی وضعیت گلوگاه های ترافیکی در این استان پرداخت.معاون اول رئیس‌جمهور در این جلسه تأکید کرد: مصمم هستیم با همیاری همه دستگاه ها به زودی منابع توسعه و استفاده از فازهای بعدی آزادراه تهران شمال فراهم شود.

همچنین در این جلسه مقرر شد تا زمان بهره برداری کامل از آزادراه تهران شمال، به فوریت با تأمین منابع از طرق مختلف، مسیرهای قدیمی تعریض و بهینه سازی شده تا عبور و مرور در این مناطق در زمان اوج ترافیک تسهیل شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه