English

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد خبر داد؛

توسعه اقتصاد دریایی بین بنادر ایران و ترکمنستان با محوریت مازندران

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: آمادگی کامل داریم تا جهت تقویت تبادل کالا بین بنادر امیرآباد ایران و ترکمن باشی کشور ترکمنستان خط منظم کشتیرانی راه اندازی شود.

توسعه اقتصاد دریایی بین بنادر ایران و ترکمنستان با محوریت مازندران
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، محمدعلی موسی پوردر دیدار با هیأت تجاری ترکمنستان در بندر امیرآباد، اظهار داشت: با توجه به سفر اخیر مقامات ایرانی با حضور وزیر راه و شهرسازی به کشور ترکمنستان و عقد تفاهم نامه همکاری فیمابین در جهت تقویت تبادل کالا و ترانزیت مایل به برقراری خط منظم کشتیرانی هستیم.

وی به معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت بندر امیرآباد پرداخت و میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی و ارتقاء توان عملیاتی این بندر را تشریح کرد و ادامه داد: با توجه به ظرفیت ترانزیتی منطقه، وجود زیرساخت‌های مناسب ۲ بندر امیرآباد و ترکمن باشی مایل به گسترش همکاری‌ها، فعال سازی مسیر دریایی و افزایش حجم مبادلات تجاری از طریق مسیر دریایی هستیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با اشاره به فرصت‌های سرمایه گذاری بندر امیرآباد، گفت: از سرمایه گذاری مشترک در حوزه لجستیکی استقبال می‌کنیم و حاضر به همکاری هستیم.

وی با اشاره به تعرفه‌ بر کالا و خدمات و تخفیفات گمرکی، برای برگزاری نشست‌های مشترک کارشناسی به صورت حضوری و وبیناری و تشکیل کارگروه مشترک دریایی و بندری اعلان آمادگی کرد.

نماینده هیأت تجاری ترکمنستان نیز با تقدیر از برگزاری این نشست، علاوه بر معرفی توانمندی‌ها و فرصت‌های همکاری افزود: با عنایت به اینکه در حوزه دریایی اقدامات خوبی را در زمینه ساخت و تعمیرات اسکله، کشتی‌های تجاری، مسافری و فله خشک انجام داده‌ایم، می‌توانیم در پذیرش کشتی‌ها و کالاهایی که به ترکمنستان حمل می‌شود، بسته به نوع کالا و میزان تناژ آن تخفیفات قابل توجهی را اعمال کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه