English

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد؛

هدف گذاری برای اجرای ۳ کشت در استان‌های شمالی

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی از هدفگذاری این وزارتخانه برای توسعه کشت در زمین‌های زراعی استان های شمالی به سه کشت در سال خبر داد.

هدف گذاری برای اجرای ۳ کشت در استان‌های شمالی
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، علیرضا مهاجر در حاشیه بازدید از سایت الگویی کشت علوفه در مرکز ترویج و توسعه فناوری نظام شالیزاری دکتری امیر لاریجانی در محمودآباد اظهار داشت: در حال حاضر دو کشت از جمله دانه‌های روغنی و برنج انجام می‌شود و امکان کشت سبزی پس از برداشت برنج به عنوان کشت سوم برای تأمین بخشی از نیاز مصرفی خانوار‌ها و نیز تأمین نیاز علوفه‌ای خوراک دام استفاده کرد.

وی ادامه داد: البته پیاده کردن این سیاست و راهبرد مهم وزارت جهاد کشاورزی که برنامه اصلی دولت نیز هست، توسعه تجهیز و یکپارچه سازی شالیزار‌ها در استان‌های شمالی کشور است.

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: سایت الگویی کشت چند رقم علوفه در مرکز ترویج و توسعه فناوری نظام کشاورزی در محمودآباد به نتیجه رسیده و در مرحله ترویج و الگوی کشت برای معرفی به کشاورزان برای کشت قرار دارد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات جدی کشور را کمبود پروتئین گوشتی قرمز مورد نیاز خانواده‌ها اعلام کرد و بیان داشت: مشکل اصلی این کمبود نیز تأمین نشدن علوفه موردنیاز دام‌ها است که باید این مشکل با سیاست‌های جدید برطرف شود.

مهاجر با اشاره به اینکه حدود ۴۰ درصد از تولیدات کشاورزی کشور، شامل ذرت علوفه‌ای، جو و علف مربوط به خوراک دام است، گفت: علاوه بر ۴۰ درصد تولیدات کشاورزی کشور، ۲۰ درصد از نیاز محصولات خشک مانند ذرت، جو و کنجاله به پرورش دام مربوط می‌شود.

وی همچنین با تأکید بر اینکه نیاز به محصولات سالم از جمله کشت‌های پاییزه و زمستانه شامل سبزیجات، اسفناج، جعفری، شبید مورد استقبال هر روز مردم است، ابراز داشت: در مرکز آموزشی ترویج و توسعه فناوری نظام شالیزاری محمودآباد، که زیر نظر سازمان تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی فعالیت می‌کند، معرفی الگو‌های مناسب کشت به کشاورزان است.

وی عنوان داشت: در راستای عملیاتی شدن سیاست‌های چند کشت در کشور، علاوه بر جلوگیری از تغییرکاربری زمین‌های زراعی، باعث افزایش درآمد برای کشاورز و تأمین امنیت غذایی شهروندان ونیز کاهش واردات خوراک دام خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه