English

دبیر قرارگاه مسکن ستاد کل نیرو‌های مسلح خبر داد؛

احداث ۵۰۰ هزار واحد مسکن ویژه نیرو‌های مسلح کشور

دبیر قرارگاه مسکن ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: تا پایان فعالیت دولت مردمی سیزدهم، ۵۰۰ هزار واحد مسکن ویژه نیرو‌های مسلح کشورمان احداث و تحویل متقاضیان واجد شرایط خواهد شد.

احداث ۵۰۰ هزار واحد مسکن ویژه نیرو‌های مسلح کشور
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، سردار علی ساری در جلسه شورای عالی مسکن مازندران در ساری، از آغاز عملیات اجرایی ساخت ۲۱۰ هزار واحد مسکن نیرو‌های مسلح کشورمان خبر داد و اظهار داشن: از این تعداد بخش عمده‌ای تحویل مقتاضیان واجد شرایط شده و بخش دیگر نیز در دست اقدام است.

وی سهمیه در نظر گرفته شده برای ساخت واحد‌های مسکونی ویژه نیرو‌های مسلح در سالجاری را ۵۰۰ هزار واحد ذکر کرد و ادامه داد: از این تعداد برای ارتش ۱۵۰ هزار واحد، سپاه ۱۰۰ هزار، فراجا ۱۷۵هزار، وزارت دفاع ۱۵ هزار، اعضای وابسته ۱۰ هزار و رزمندگان نیز ۵۰ هزار واحد مسکونی سهمیه در نظر گرفته شده است.

دبیر قرارگاه مسکن ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه، نیرو‌های فاقد مسکن در فراجا ۱۲۵ هزار نفر هستند، گفت: برای تأمین مسکن نیرو‌های مسلح، تفاهمنامه‌ای با مسکن برای دریافت کمک ۲۰۰ هزار میلیارد ریالی به امضا رسیده است تا مشکلات موجود در این بخش رفع شود.

وی افزود: از دیگر کار‌هایی که برای ساخت مسکن نیرو‌های مسلح انجام شد افتتاح کارخانه صنعتی سازی با حضور رئیس جمهور بود که این کارخانه ظرفیت ساخت ساختمان ۱۲ طبقه در ظرف مدت چهار ماه را دارد به عبارتی دیگر آنی کارخانه قادر خواهد بود تا در هر یک هفته یک طبقه با یک هزار متر مربع وسعت را تحویل بدهد.

سردار ساری، اجرای طرح نهضت ملی مسکن را از جمله اقدامات جهادی در دولت مردمی سیزدهم عنوان کرد و با بیان اینکه رویکرد رئیس جمهور نیز جهادی عمل کردن در این بخش است، ابراز داشت: بر اساس آمار‌های موجود، حدود ۶۰ درصد سبد معیشت خانوار را بخش مسکن تشکیل می‌دهد که میانگین این شاخص بر اساس اعلام راه و شهرسازی در بین نیرو‌های مسلح ۱۸ درصد است و هم اکنون ۵۱ درصد نیرو‌های مسلح در آجا، نیرو‌های ۳۴ درصد از نیرو‌های سپاه، ۳۰ درصد از نیرو‌های وزارت دفاع و در فراجا نیز ۵۴ درصد نیرو‌ها فاقد مسکن هستند.

وی تصریح کرد: با توجه به تدبیر رهبری در راستای کمک به دولت مردمی سیزدهم، یک هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های نیرو‌های مسلح برای ساخت مسکن تحویل دولت شد و در مقابل دولت مردمی نیز ۲۲۵ هزار هکتار از زمین‌های خود را برای ساخت مسکن به نیرو‌های مسلح واگذار کرده است.

دبیر قرارگاه مسکن ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: قرارگاه مسکن نیرو‌های مسلح در راستای جبران عقب ماندگی‌های بخش مسکن در چند سال گذشته تشکیل شده است که با حرکت جهادی تلاش می‌شود تا این عقب ماندگی‌ها در حوزه تأمین مسکن مردم رفع شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه