English

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران:

غربالگری ۵۰ دستگاه اجرایی مازندران آغاز شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران گفت: طرح غربالگری ۵۰ دستگاه اجرایی استان بر اساس پرسشنامه‌هایی که در اختیار آن‌ها قرار داده شده، آغاز کردیم.

غربالگری ۵۰ دستگاه اجرایی مازندران آغاز شد
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، اسماعیل اعزی اظهار داشت: طرح غربالگری دستگاه‌های اجرایی استان برای تأمین امنیت سایبری در حال اجراست.

وی با بیان اینکه مسئولیت تأمین امنیت سایبری برای دستگاه‌های غیر زیرساختی به عهده سازمان فناوری اطلاعات و تأمین امنیت دستگاه‌های زیر ساختی را افتا به عهده دارد، ادامه داد: طرح غربالگری ۵۰ دستگاه اجرایی استان بر اساس پرسشنامه‌هایی که در اختیار آن‌ها قرار داده شده، آغاز کردیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران افزود: الزامات امنیتی برای ۸۷ دستگاه غیر زیرساختی هم که تا به حال اقدامی برایشان نشده خوشبختانه در این دولت در حال پیگیری است و در آینده نزدیک محقق می‌شود.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی به این دلیل که کارشناس امنیتی ندارند، متأسفانه در بحث امنیت با چالش‌های زیادی مواجه می‌شوند این در حالی است که مدیران دستگاه‌ها حتماً باید در کنار خود یک کارشناس امنیت داشته باشند و حتی ردیف بودجه برای استخدام چنین کارشناسی هم در نظر گرفته شده است.

اعزی افزود: در مقوله تأمین امنیت سایبری بیشتر تمرکز بر روی تجهیزات سخت افزاری است، اما الزامات امنیتی شامل کلیه امور شبکه‌ای می‌شود، ذکر این نکته هم ضروری است که امنیت سایبری هیچ وقت صد در صد اتفاق نمی‌افتد، اما می‌توان سطح امنیت را بالا ببریم تا دچار دستبرد‌های امنیتی نشویم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه