English

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی:

صادرات محصولات کشاورزی مازندران برای شکوفایی اقتصادی باید ساماندهی شود

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم ساماندهی صادرات محصولات کشاورزی مازندران تأکید کرد و گفت: برای نمونه با حمایت دولت سال گذشته ۱۵ هزار میلیارد ریال از محل صادرات کیوی به جیب کشاورزان مازندران رفت که این رقم امسال تاکنون به ۷۰ هزار میلیارد ریال رسید.

صادرات محصولات کشاورزی مازندران برای شکوفایی اقتصادی باید ساماندهی شود
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، محمدمهدی برومندی در جلسه تنظیم بازار مازندران به اهمیت تولیدات مرکبات و کیوی این استان در صادرات و بازار داخلی اشاره کرد و اظهار داشت: در شرایطی که مازندران در تولید ۲ محصول مرکبات و کیوی نقش محوری دارد، امسال نیز تولید خوب و بازار مناسب نیز وجود دارد، بنابراین دغدغه‌های قیمت پایین برای باغداران اصلاً پذیرفتنی نیست.

وی با تأکید بر این که اگر باغداران مرکبات و کیوی مازندران زمین بخورند، سورتینگ داران و صادرکنندگان متضرر می شوند، ادامه داد: دولت نیز پشت و حامی سورتینگ داران است و در نخستین گام سر رسید پرداخت بدهی سورتینگ داران مازندران بابت تسهیلات سال گذشته تمدید می شود.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که پرداخت تسهیلات سرمایه‌ در گردش سورتینگ داران مازندران نیز از بانک کشاورزی از سرگرفته خواهد شد، گفت: مشکلات صادر کنندگان مرکبات مازندران نسبت به خواب کامیون ها در گمرک آستارا که هزینه حمل و نقل و تمام شده را در بازار هدف افزایش داده است را دنبال و رفع خواهیم کرد.

 

وی ثبت اظهارنامه محصولات کشاورزی مازندران در استان را حق طبیعی دانست و افزود: البته همزمان باید زیرساخت های لازم برای صادرات محصولات کشاورزی استان گسترش بیابد.

وی ادامه داد: اقتصاد و معیشت کشاورزان مازندران به فروش منطقی محصولشان است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، تصریح کرد: باید به این موضوع که اگر روزی صادرات از مرز آستارا به آذربایجان به هر دلیلی متوقف شود، باید مسیر بندر امیرآباد را باز داشته باشیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، در بخش دیگری از سخنانش گفت: جهاد کشاورزی مازندران باید سورتینگ داران استان را رتبه بندی و با باغداران قراردادی کنند.

وی با تأکید بر لزوم کاهش هزینه‌های تولید مرکبات مازندران بیان داشت: این در حالی است که امروز از بعد از برداشت مرکبات، در مراحل حمل و نقل، بسته بندی، سورتینگ و گمرکات شاهد افزایش هزینه مرکبات مازندران هستیم.

برومندی تصریح کرد: حفظ نباتات مازندران در توسعه صادرات محصولات کشاورزی باید به کمک بیاید، این که کمبود نیرو در گمرکات و حفظ نباتات مازندران، صادرات را با چالش مواجه کند، اصلاً پذیرفتنی نیست.

وی بر لزوم ساماندهی صادرات محصولات کشاورزی مازندران تأکید کرد و ادامه داد: برای نمونه با حمایت دولت سال گذشته ۱۵ هزار میلیارد ریال از محل صادرات کیوی به جیب کشاورزان مازندران رفت که این رقم امسال تاکنون به ۷۰ هزار میلیارد ریال رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه