English

استاندار مازندران مطرح کرد؛

بسیج ۵۰ دستگاه اجرایی برای پیشرفت و توسعه روستاهای مازندران

استاندار مازندران در جلسه توانمندسازی و پیشرفت روستاهای استان با بیان این که در این شورا بیش از ۵۰ دستگاه دولتی حضور دارند، گفت: کار احیای اقتصاد روستاها را نمی‌توان انفرادی انجام داد؛ باید همه نیروها و توانمندی ها کنار هم بیایند.

بسیج 50 دستگاه اجرایی برای پیشرفت و توسعه روستاهای مازندران
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، سید محمود حسینی‌پور در جلسه توانمندسازی و پیشرفت روستاها که با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان در روستای خِرج شهرستان سوادکوه برگزار شد، اظهار داشت: اعضای شورای پیشرفت روستاها متشکل از دهیار، اعضای شورای اسلامی، امام جماعت، مسئول خانه بهداشت و سه نفر از معتمدان محل و کارشناس جهاد کشاورزی و مسئول مرکز خدمات کشاورزی منطقه هدف هستند که برای هر روستا برنامه‌ای تدوین خواهد شد و بودجه لازم تعلق می گیرد؛ اکنون برای هر یک از ۱۰۰ روستای منتخب در مرحله نخست ۷۰ میلیارد ریال در نظر گرفتیم.

وی با بیان اینکه شورای پیشرفت روستا در استان با حضور بیش از ۵۰ دستگاه دولتی تشکیل شده است، ادامه داد: در شورای پیشرفت باید موانع برطرف تا با ایجاد پنجره واحد مجوزهای کسب و کار با سرعت بیشتر و به شیوه‌ای آسان‌تر به روستاییان ارائه شود.

استاندار مازندران یادآور شد: کار احیای اقتصاد روستاها را نمی‌توان انفرادی انجام داد. باید همه نیروها و توانمندی ها کنار هم بیایند و لازم است که در قالب شرکت‌های تعاونی در روستاها فعالیت‌های اقتصادی برنامه‌ریزی شده و هدفمند انجام شود.

وی تصریح کرد: یکی از بخش‌های اساسی برنامه‌ای دولت مردمی سیزدهم به توصیه آیت‌الله رئیسی؛ توانمندسازی روستاها در ابعاد مختلف است و مهم‌ترین بخشی که برای روستاها در مازندران هدفگذاری کردیم، حفظ و نگهداری از فرهنگ مازندران است.

حسینی‌پور اظهار داشت: توسعه روستایی فرآیندی همه‌جانبه است که در چارچوب ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی که در روستاها داریم، باید شکل بگیرد و برای تأمین نیازهای اساسی مادی و معنوی جامعه باید با شکل‌دهی نظام سکونت محلی، اجتماعی و اقتصادی، رشد و تعالی روستاها را دنبال کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما سه هزار و ۶۰۰ روستا در استان داریم و حدود ۴۰ درصد جمعیت استان در روستاها ساکن هستند، بیان داشت: در همه ادوار مدیریتی اخیر مازندران تلاش شد، مشکلاتی از روستاهای استان شناسایی و برطرف شود و اکنون زمان آن است که برای رفع مشکلات روستاها گام‌های اساسی و آینده‌نگرانه برداریم.

این مسئول گفت: امروز به برکت جمهوری اسلامی عمده روستاهای مازندران از همه امکانات رفاهی برخوردارند و بیش از ۹۶ درصد روستاهای مازندران از نعمت گاز برخوردار هستند که این آمار در دنیا نظیر ندارد، حتی در مناطق صعب‌العبور و کوهستانی گازرسانی انجام شده است و سایر امکانات هم در روستاها وجود دارد.

استاندار مازندران افزود: ما در طرح توانمندسازی روستاهای مازندران در حوزه زیرساختی کارهای خوبی را انجام دادیم، اما در حوزه‌های تخصصی که بتوانیم اشتغال پایدار را در روستا ایجاد کنیم و در حفظ فرهنگ روستاها نقش‌آفرینی کند کم کاری کردیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه