English

استاندار مازندران مطرح کرد؛

توانمندسازی ۱۰۰ روستای مازندران تا پایان سال

استاندار مازندران با اشاره به طرح توانمندسازی ۵۰۰ روستا درمازندران گفت: در فاز اول این طرح؛ توانمندسازی ۱۰۰ روستا تا پایان سال پیش بینی شده است و در این زمینه برای هر روستا ۷ میلیارد تومان بلاعوض و 20 میلیارد تومان تسهیلات برای هر روستا اختصاص یافته است.

توانمندسازی ۱۰۰ روستای مازندران تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سیدمحمود حسینی پور در دوره آموزشی شورای پیشرفت روستاها و طرح توانمندسازی روستاهای استان در روستای "خرج" شهرستان سوادکوه اظهار داشت: تحولات اقتصادی در روستاهای استان آغاز شده است و نادعلی زاده به عنوان مسئول قرارگاه توانمندسازی روستایی؛ تحول اقتصادی و محله محور را در چند سال گذشته آغاز کرده است و در سطح کشور به‌عنوان یک الگوی موفق اجرا شده که مأموریت دادیم این الگو را در تمامی روستاها اجرا کند.

وی یکی از شاخص‌های اصلی دولت مردمی سیزدهم را اجرای بی‌چون و چرای فرامین رهبری معظم انقلاب دانست و ادامه داد: دولت سیزدهم فلسفه وجودی خود را از رهبری و مردم می‌گیرد.

استاندار مازندران به ظرفیت‌های این استان در سطح کشور اشاره کرد و گفت: مازندران دارای ۳۶۰۰ روستاست که ۴۰ درصد جمعیت استان در مناطق روستایی حضور دارد که با انگیزه سخت کوشی مدافع انقلاب اسلامی هستند.

وی بیان داشت: اولین هدف طرح توانمندسازی روستاهای مازندران، حفظ هویت و تمدن استان است چرا که با گسترش جمعیت مهاجر هویت مازندران در حال به خطر افتادن است و این موضوع جای نگرانی دارد.

حسینی پور با بیان اینکه، فرزندآوری در روستاها وضعیت بهتری دارد، تصریح کرد: ساخت و ساز در روستاها و المان روستایی استان مازندران می‌بایست حفظ شود و تمدن و فرهنگ روستاهای ما نباید توسط مردم استان‌های دیگر دستخوش تغییر شود؛ چرا که روستاهای استان مازندران یک ثروت ملی است.

وی با تأکید براینکه جوانان روستاهای مازندران نباید بیکار باشند، چرا که مواهب الهی در تمام روستاها نهفته است، خاطرنشان ساخت: با استفاده از تجربیات موفق، روستاها باید آباد شوند و این موضوع سیاست قطعی دولت سیزدهم است.

این مسئول متذکر شد: اختلافات در روستاها باید به کمترین میزان برسد و آبادسازی و مولدسازی روستاها فرهنگ‌سازی شود.

وی با اشاره به اینکه فضای روستاهای مازندران باید متناسب با اقتضایی که دارد آباد شود، بیان داشت: برای بانوان روستایی نیز باید کار تعریف شود و صنایع دستی مازندران که توسط بانوان تولید می شود، بسیار ارزشمند است زیرا این محصولات مشتریان اروپایی دارد.

استاندار مازندران با بیان اینکه امکانات موجود در روستاها جهت توسعه اقتصادی مورد حمایت قرار می‌ گیرد، افزود: چشمه‌های با ظرفیت در روستاهای استان رها شده است که در این خصوص تسهیلات لازم برای سرمایه‌گذاری در زمینه آب معدنی اعطا می‌شود تا شاهد کاهش بیکاری جوانان در روستاهای استان باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه