English

قائم مقام وزیر ارشاد:

مازندران به عنوان نخستین نقطه شکل گیری حکومت علویان است

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استان مازندران به عنوان نخستین نقطه شکل گیری حکومت علویان به عنوان بزرگ ترین افتخار مردم این خطه از شمال کشور است.

مازندران به عنوان نخستین نقطه شکل گیری حکومت علویان است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سیدمحمد هاشمی در مراسم روز ملی مازندران که در روستای صالحان بخش کجور نوشهر برگزار شد، اظهار داشت: با این نام گذاری و ایده خوب، سبب شده این افتخار بر شما و به نام شما باشد و بماند و البته این مردم مازندران افتخارات زیادی دارند این سرزمین همیشه، سرزمین علم، فقاهت و عرفان بوده است و از طرفی همیشه سرزمین شهادت و رشادت بوده است.

وی با بیان اینکه مازندران این افتخار را دارد که در دوران اخیر و در دفاع از حرم هم شهدای زیادی تقدیم کرده است، ادامه داد: شرکت این همایش با شوق و ذوق شرکت کردم که در یک رویدادی دینی و علمی بهره می برم، امامزاده سلطان محمدکیا در تاریخ شیعه 12 امامی بوده و دور از منصب و قدرت بوده است.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مردمی که از ظلم و جور به ستوه آمده بودند و در تاریخ نوشته اند آن چیزی که باعث اقبال و استقبال علویان شده است خلق سادات و الفت و تواضع و پاکدامنی آن ها بوده است و این نکته ای است که در تاریخ ثبت و ضبط شده است.

وی تصریح کرد: باز هم افتخار بازسازی حرم که بازسازی اساسی بوده به اسم علویان بوده است و در تاریخ به نام محمد بن زید ثبت شده که از افتخارات شما مازندران است.

هاشمی بیان داشت: امیدوارم ایده خوب این اندیشه و راوی که سبب شده این روز به نام مردم مازندران ثبت بشود، فرهنگ سازی در این خطه شود. 

وی گفت: امیدوارم با فرهنگ سازی خوب و متقن، تولیدات خوب هنری رسانه ای، سینمایی و چه این امامزاده و دیگر امامزاده ها سلسله علویان و مقاومت مردم مازندران و به اسلام گرویدن این ها، به نظر ورق های طلایی از تاریخی ایران و مازندران است و امیدوارم ثبت و ضبط شود.

قائم مقام وزیر ارشاد عنوان داشت: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی داریم تا اگر اتفاق و رویدادی و تولیدی باشد، آمادگی داریم.

وی افزود: استان مازندران به عنوان نخستین نقطه شکل گیری حکومت علویان به عنوان بزرگ ترین افتخار مردم این خطه از شمال کشور است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه