English

استاندار مازندران تأکید کرد؛

ضرورت فعال کردن طرح های گردشگری و ایجاد اشتغال پایدار برای کلاردشت

استاندار مازندران با بیان این که شهرستان کلاردشت با برخورداری از ظرفیت های طبیعی و تاریخی باید به هاب گردشگری این استان تبدیل شود، گفت: دولت سیزدهم برنامه دارد تا با فعال کردن گردشگری و طرح های بوم گردی با اعطای تسهیلات، برای اعتلای اقتصادی کلاردشت و ایجاد اشتغال پایدار در این منطقه تلاش کند.

ضرورت فعال کردن طرح های گردشگری و ایجاد اشتغال پایدار برای کلاردشت

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سیدمحمود حسینی پور در هفدمین سفر شهرستانی در جمع روستاییان شکرکوه کلاردشت، اظهار داشت: باید زیرساخت های لازم برای تبدیل این شهرستان به هاب گردشگری انجام گیرد.

وی ادامه داد: با فراهم سازی زیرساخت های کلاردشت و تقویت امکانات و تجهیزات آن در آینده شاهد حضور میلیون ها گردشکر داخلی و خارجی در این شهرستان باشیم.

استاندار مازندران تأکید کرد: باید موزه مردم شناسی گردشگری در شهرستان کلاردشت ایجاد شود تا تمام گردشگران بتوانند در این منطقه خوش آب و هوا حضور یابند.

وی خاطرنشان ساخت: افتتاح طرح بوم گردی در این شهرستان می تواند زمینه ساز تحولات بزرگی در صنعت گردشگری باشد و سوق دادن مردم بومی به این سمت و سو سبب توانمندسازی و ارتقای معیشت روستاییان می شود.

حسینی پور بیان داشت: جمهوری اسلامی این افتخار دارد بعد از انقلاب خدماتی به روستاها داده که در هیچ جای دنیا رخ نداده است.

وی عنوان داشت: امروز نیاز ما برای رونق اقتصادی، همگرایی و هم افزایی میان مسئولان از دهیاران و شوراها گرفته تا مسئولان سطوح بالاست و نگاه دولت هم توجه به رفع مشکلات محرومان بوده و همانطوری که رئیس جمهور با مسئولان نشست می گذارد در استان هم باید چنین رویه ای حاکم باشد.

استاندار مازندران با بیان این که مسئول پشت میزنشین نداریم و هر جا مسئولان میدانی در میان مردم رفتند مشکل حل شد، افزود: اکنون در کلاردشت با بحران کمبود جمعیت مواجه هستیم چه باید کرد تا تمدن منطقه تغییر نکند و شغل پایدار در آن ایجاد شود.

وی تصریح کرد: دهیاران در تحقق توانمندسازی روستاها مسئولیت دارند تا یک نهضت آبادانی در کلاردشت ایجاد شود و افزون بر رونق کشاورزی در قالب دهکده کشاورزی بلکه در صنعت گردشگری هم برنامه ریزی انجام گیرد.

حسینی پور همچنین از کلنگ زنی طرح دهکده بوم گردی در روستای شکرکوه خبر داد و افزود: این طرح از همین امروز اجرایی خواهد شد و همه باید پای کار بیایند.

وی یادآور شد: آمادگی داریم برای ۲۱ روستای کلاردشت اداره کل روستایی تا سقف ۲۰ میلیارد ریال به هر روستا بدون ضامن و چک دهیاری تسهیلات دهد، این یک فرصتی است که باید بومیان نهایت بهره را از آن ببرند.

استاندار مازندران ابراز داشت: امروز در روستاها به دنبال صنایع گردشکری، کشاورزی و صنعتی هستیم، همه صنایع را آوردیم اما شغل پایدار را به روستا ها نیاوردیم.

وی بر لزوم فعال کردن اقتصاد، فرهنک و حوزه های اجتماعی روستاها تأکید کرد و اظهار داشت: در سه هزار و ۶۰۰ روستای استان مازندران باید الگوسازی شود و سازمان جهاد کشاورزی مسئولیت مهم در این بخش دارد.

حسینی پور افزود: برنامه ریزی شده در هر یک از روستاها دهکده های کشاورزی ایجاد و انواع محصولات تولید و صادر شود.

وی گفت: هرچه اقامتگاه بوم گردی ایجاد شود باز هم کم است چرا که امروز ذائقه گردشگران تغییر کرده و تمایل دارند در کنار مزارع گشت و گذار داشته باشند و از این اقامتگاه بوم گردی استفاده کنند.

وی در ادامه از اجرای طرح فیبر نوری به طول حدود ۴۰ کیلومتر در کلاردشت خبر داد و تصریح کرد: وقتی که گردشگر خارجی در این منطقه حضور می یابد باید اینترنت آن ها مهیا شود.

استاندار مازندران ایجاد مجتمع فرهنگی و هنری، ساماندهی رودخانه سردآبرود، افتتاح گام دوم تصفیه خانه آب کلاردشت، اختصاص حدود ۳۵۰ میلیون تومان به متقاضیان ساخت مسکن، افزایش تسهیلات به مسکن محرومان و معلولان ، توسعه ۲۰ واحد گلخانه مقیاس کوچک، استقرار واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی گیاهان دارویی، بازآفرینی صنعت دامپروری، توسعه مشاغل خانگی و دانش بنیان روستایی، آماده سازی زمین روستای کلمه برای جوانان این روستا، پارک برای روستاییان پیشمبور، مجتمع اقامتی و پذیرایی جاده عباس آباد و کلاردشت، اجرای طرح آبخیزداری ونداربن، تولید حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ نهال را از جمله مصوبه ها و طرح های مورد اجرا در این شهرستان برشمرد.

گفتنی است؛ سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران، در هفدمین سفر شهرستانی با ۴۰ مدیر استانی به کلاردشت سفر کرد تا علاوه بر بازدید میدانی از طرح ها، دیدار چهره به چهره با اقشار مردم و نشست با فعالان اقتصادی، مصوباتی برای حل مشکلات این منطقه داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه