English

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

هدف پدافند غیرعامل کاهش آسیب پذیری فرهنگی در فضای آموزشی و پرورشی است

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: هدف از اجرای پدافند غیرعامل در فضای آموزشی و پرورشی کاهش آسیب پذیری فرهنگی در برابر تهدیدات عملیات روانی است.

هدف پدافند غیرعامل کاهش آسیب پذیری فرهنگی در فضای آموزشی و پرورشی است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حسین کمالی در آیین گرامیداشت هفته پدافند‌ غیر‌عامل در مجتمع آموزشی فرهنگی حیات طیبه شهرستان ساری ناحیه ۲ اظهار داشت: پدافند غیرعامل یک حصار امنی است که می‌توان آن را لازمه اقتدار یک کشور دانست.

وی با تأکید بر منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه پدافند غیر‌عامل مثل مصونیت سازی بدن انسان است از درون ما را مصون می‌کند و پدافند غیرعامل یک اصل خواهد بود، ادامه داد: آموزش و پرورش به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان موجود در ساختار اجتماعی با اعتمادسازی و ایجاد آرامش اجتماعی به خصوص در خانواده‌ها نقش بسیار مهمی در افزایش مشارکت‌های مردمی در این حوزه دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل در مدارس نقش آگاهی دهنده دارد، گفت: هدف از اجرای پدافند غیرعامل در فضای آموزشی و پرورشی کاهش آسیب پذیری فرهنگی در برابر تهدیدات عملیات روانی است و نیاز است مباحث مربوط به فرهنگ سازی برای تمام دانش آموزان و معلمین با استفاده از تمام ظرفیت‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه بسیاری از آسیب‌هایی که دانش‌آموزان با آن مواجه هستند ریشه در غفلت و ناآگاهی دارد، گفت: سطح آگاهی دانش‌آموزان در رابطه با مسائل پدافندی باید افزایش پیدا کند تا دانش‌آموزان مهارت داشته باشند در مواقع بحران، آسیب‌ها را به حداقل برسانند.

وی با تأکید بر سیاست ابلاغی از سوی وزارت‌خانه مبنی بر اینکه پدافندغیرعامل از سطح ستاد و اداره به مدرسه منتقل شود، تصریح کرد: مدرسه باید مهارت کافی در مقابل حوادث مختلف را داشته باشد و این موضوع زمانی محقق می‌شود که دانش آموزان محور کار قرارگیرند و آموزش به عنوان مهم‌ترین ابزار در دستور کار قرار گیرد.

کمالی با بیان اینکه هویت آینده‌ی اجتماعی و ملی ایران عزیز در دستان دانش‌آموزان است ابراز داشت: اگر ما در هویت سازی تلاش و مجاهدت کنیم در مقابله با اتفاقاتی که ممکن است رقم بخورد، موفق خواهیم شد.

وی بیان داشت: پدافند غیرعامل، باید در تمام رفتارها و برنامه‌های زندگی، حاکم و جاری شود تا ما بتوانیم در حفظ سرمایه‌های ملی، مادی و معنوی جامعه مان نقش درست و تأثیرگذاری ایفا کنیم و آن را برای نسل‌های بعدی حفظ کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه