English

سرپرست میراث‌فرهنگی مازندران:

پایگاه استانی میراث جهانی راه‌آهن ایران در مازندران افتتاح شد

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، از افتتاح پایگاه استانی میراث جهانی راه‌آهن ایران در مازندران، خبر داد.

پایگاه استانی میراث جهانی راه‌آهن ایران در مازندران افتتاح شد

به‌ گزارش خبرگزاری موج مازندران، حسین ایزدی در مراسم افتتاح پایگاه استانی میراث جهانی راه آهن ایران در ایستگاه ساری با اشاره به اینکه اولین پایگاه جهانی تحت عنوان پایگاه صنعت و میراث ملموس در کشور و استان با مرکزیت شهر ساری و راه آهن جمهوری اسلامی در شمال کشور افتتاح می‌شود، اظهار داشت: یک فرایند بسیار مشکل و مستندسازی برای ثبت جهانی انجام شد.

وی با اشاره به پایگاه جهانی عباس‌آباد بهشهر در مازندران، تصریح کرد: پایگاه جهانی عباس آباد بهشهر با موقعیت‌های مختلف، جاذبه‌های گردشگری، میراثی و درختان کم نظیر آن در حال فعالیت است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه معرفی راه آهن شمال زیره به کرمان بردن است چرا که سبقه تاریخی آن مشهود است، افزود: فرایند ثبت پایگاه جهانی از سال 97 آغاز و در خرداد ماه سال 1400 در شورای جهانی یونسکو مطرح و ثبت جهانی شده است.

وی با بیان اینکه راه آهن دومین پایگاه جهانی در استان است، ابراز داشت: پایگاه جهانی هیرکانی با 7 لکه که مازندران دارای بیشترین لکه را دارد و با درختان ممرز و راش سومین پایگاه جهانی است که به زودی افتتاح می‌شود.

ایزدی با اشاره به 3 پایگاه ملی فرح آباد ساری، اسپهبد خورشید سوادکوه و یوش نور، خاطرنشان ساخت: وجود پایگاه‌ها بیشتر جنبه پژوهشی دارد تا در حفظ، احیاء و بازآفرینی گام‌های بلندتری برداریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه