English

رئیس هیئت مدیره جامعه دندانپزشکی ایران:

دولت برای افزایش شاخص بهداشت دهان و دندان فرهنگ سازی کند

رئیس هیئت مدیره جامعه دندانپزشکی ایران با بیان اینکه دانش مردم نسبت به پیشگیری و درمان دندان پایین است، گفت: دولت باید با کمک رسانه ها نسبت به فرهنگ سازی، مصرف بهینه و پیشگیری از بهداشت دهان و دندان اقدامات عاجل و مکفی صورت دهد.

دولت برای افزایش شاخص بهداشت دهان و دندان فرهنگ سازی کند

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، علی تاجرنیا در حاشیه مراسم افتتاحیه نخستین کنگره دندانپزشکی منطقه تبرستان در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه انجمن های علمی پیرو مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال 70 در کشور ایجاد شده ولی جامعه دندانپزشکی ایران با قدمت 61 ساله دارای 35 شعبه انجمن در نقاط مختلف کشور به صورت فعالانه حضوری چشمگیر دارد، اظهار داشت: سالانه به صورت ملی و بین المللی کنگره هایی در تهران، مشهد، اهواز و شیراز به عنوان قطب های پزشکی کشور برگزار و اکنون در استان مازندران با حضور دندانپزشکان استانهای شمالی و همجوار مازندران، کنگره ملی دندانپزشکی ایران با محوریت استان مازندران تشکیل شده است.

وی با اشاره به شاخص مطلوب سرانه دندانپزشک به ازای جمعیت هر ایرانی در کشور، ادامه داد: برای ارتقا سلامت دهان و دندان، دولت باید تصدی گری خدمات دنداپزشکی را در کشور متوقف کند.

رئیس هیئت مدیره جامعه دندانپزشکی ایران با اشاره به اینکه جامعه دندانپزشکی ایران – شعبه مازندران با حضور هیئت مدیره جدید فعالیت موفقی را در سالهای گذشته اجرایی کرده است، تصریح کرد: در حاشیه این کنگره، نمایشگاه و کارگاه های آموزشی از آخرین یافته های دندانپزشکی ایران و جهان با حضور اساتید داخلی و خارجی برنامه ریزی شده و تا سه روز در ساری ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه نرم و شاخص دندانپزشکی دنیا یک دنداپزشک، به ازای 200 نفر است، افزود: با توجه به فعال بودن 40 هزار دندانپزشکی در ایران دارای پرونده نظام پزشکی از جامعه دندانپزشکان ایران، شاخص مطلوبی را در این رشته پزشکی در کشور نسبت به جهان داریم.

تاجرنیا با اشاره به اینکه سالانه دو هزار نفر فارغ التحصیل دندانپزشکی داخل و هزار دانشجو ایرانی از خارج کشور برای طبابت در این رشته به جمعیت دندانپزشکان کشور افزوده می شود، گفت: خدمات دندانپزشکی در همه جای دنیا به واسطه اینکه قیمت تمام شده خدمات و تجهیزات دندانپزشکی بالا بوده، گران است، بهتر است دولت به جای تصدی گری به فکر خرید خدمات دندانپزشکی برای افزایش شاخص ارتقا بهداشت دندان و دهان در بین آحاد جامعه باید باشد.

وی با تأکید بر تقویت بیمه های تکمیلی و خصوصی برای افزایش خدمات تخصصی دندانپزشکی به مردم، تصریح کرد: تاکنون در کشور خدمات پایه بیمه سلامت و تأمین اجتماعی در حوزه بهداشت دهان و دندان در مراکز دولتی برای افراد زیر 12 سال رایگان بوده ولی مردم از آن آگاهی کافی ندارند و صرفا در حین درد دندان به دندانپزشک برای مداوای خود مراجعه می کنند.

رئیس هیئت مدیره جامعه دندانپزشکی ایران با بیان اینکه دانش مردم نسبت به پیشگیری و درمان دندان پایین است، گفت: دولت باید با کمک رسانه ها نسبت به فرهنگ سازی، مصرف بهینه و پیشگیری از بهداشت دهان و دندان اقدامات عاجل و مکفی صورت دهد.

وی با بیان اینکه سه هزار مرکز بهداشت کشور دارای دو هزار و 400 یونیت دندانپزشکی بوده که صرفاً دندانپزشک طرحی در آن فضاها به خدمات اولیه دندانپزشکی به مراجعان شهری و روستایی می پردازد، اظهار داشت: در صورت خرید خدمات دندانپزشکی و حمایت دولت از دندانپزشکان، شاخص بهداشت دهان و دندان در کشور به وضعیت مطلوبی خواهد رسید و البته اصول مهم در حوزه دندانپزشکی، پیشگیری بهتر از درمان است.

این مسئول با اعلام اینکه پوسیدگی دندان وسیع ترین بیماری غیرواگیر دنیا است و 90 درصد مردم دنیا به آن مبتلا هستند، تأکید کرد: هنوز اهمیت دندان برای مردم به صورت فرهنگ غالب در کشور در نیامده است و رسانه ها در فرهنگ سازی امور نقش آفرین هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه