English

دبیر اجرایی اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی:

ششمین اشکواره ملی فرهنگی و هنری حسینی در آمل برگزار شد

دبیر اجرایی اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی گفت: ششمین دوره اشکواره با دریافت حدود ۳۱۰۰ اثر از هنرمندان و فعالان فرهنگی کشور‌های ایران، ترکیه، سوریه، عراق و افغانستان برگزار شد.

ششمین اشکواره ملی فرهنگی و هنری حسینی در آمل برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، امید خزر در حاشیه این اشکواره اظهار داشت: برای ششمین دوره این اشکواره که در ۶ بخش "رسانه، تئاتر خیابانی، عکس، شعر، کودک ونوجوان و داستان کوتاه" برگزار می شود، حدود هزار هنرمند وفعال فرهنگی در حدود سه ماه گذشته از انتشار فراخوان بخش‌های مختلف توسط دبیرخانه این اشکواره اثر ارسال کردند.

وی بیشترین تعداد آثار دریافتی را مربوط به بخش عکس با ۱۳۰۰ اثر از ۲۷۸ عکاس و پس از آن بخش‌های " شعر، کودک و نوجوان و داستان کوتاه" اعلام کرد و ادامه داد: همه آثار دریافتی و درخواست شده از علاقمندان برای شرکت در این اشکواره دو موضوع مهم و محوری " امام حسین (ع) و مدافعان حرم " بوده که در پنج دوره گذشته این اشکواره تا به دوره ششم ثابت مانده است.

دبیر اجرایی ششمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی گفت: آثار دریافت شده این اشکواره با تصمیم دبیرخانه اشکواره تا ۲۷ شهریور در اماکن زیارتی و فرهنگی شهر‌های آمل، بابل، قائمشهر و ساری برای شهروندان و علاقمندان اکران خواهد شد.

وی بیان داشت: مراسم اختتاحیه این اشکواره روز ۲۸ شهریور با حضور مسئولان کشوری و استانی و نفرات برتر بخش‌های مختلف در دانشگاه شمال آمل برگزار خواهد شد.

خزر، هدف از برگزاری اشکواره فرهنگی هنری حسینی را جریان سازی فرهنگی و هنری از حماسه درس آموز عاشورا بیان کرد و ابراز داشت: حرکت امام حسین (ع) یکی از مصادیق جهاد تبیین است که می‌تواند برای تمامی‌های سنی یک الگوی مهم و تأثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد: با زبان هنر حرف زدن همیشه برای انتقال مفاهیم و ارزش‌ها اثرگذارتر خواهد بود به خصوص در موضوعات مهم عقیدتی که زبان هنر می‌تواند مرزبندی‌ها را کنار بزند.

دبیر اجرایی ششمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی از اشکواره فرهنگی هنری حسینی به عنوان یکی از رویداد‌های بزرگ فرهنگی، مذهبی در سطح کشور برشمرد و افزود: با توجه به استقبال خوب و چشمگیر مردم و هنرمندان از پنج دوره قبلی این اشکواره، تلاش خواهد شد تا از ظرفیت هنر و رسانه برای انتقال مفاهیم متعالی نهضت عاشورا به نسل جوان جامعه ایرانی و حتی فرامنطقه‌ای اقدام کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه