English

مسائل اقتصادی اولویت نخست کشور در برهه کنونی است

اسحاق جهانگیری با اشاره به اینکه مسائل اقتصادی اولویت نخست کشور در برهه کنونی است، گفت: مقام معظم رهبری در جلسات مکرر اولویت نخست کشور را مسائل اقتصادی تبیین کردند.

مسائل اقتصادی اولویت نخست کشور در برهه کنونی است

به گزارش خبرگزاری موج،معاون اول رئیس جمهوردر نشست اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه در بابلسر، اظهار کرد: امیدواریم پروژه‌ها و اموراتی که در دست اجرا داریم به اتمام برسد. جهانگیری با بیان اینکه "برای اقتصاد کشور نیازمند به پلی برای حرکت داریم"، گفت: در وهله نخست باید بازار داخل کشور به‌صورت جدی فعال شود و از وجود قاچاق کالا مصون شود. وی با اظهار اینکه باید بازار کشور برای واردات محصولات خارجی مدیریت شود، گفت: در فصل برداشت محصولات باید از کشاورزان و باغداران حمایت و واردات در کشور مدیریت شود. جهانگیری با ابراز "امسال افزایش ۱۰ میلیارد دلاری صادرات محصولات را پیش‌بینی می‌کنیم"، اضافه کرد: استان‌های شمالی نقش اساسی در ارتقای صادرات محصولات خود به کشورهای منطقه دارند و باید رابطه بازار با کشورهای منطقه را تقویت کنیم. معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه حمایت از تولیدات داخلی و تولیدکننده داخلی باید مدنظر همه مدیران نظام و دولت باشد، تصریح کرد: نباید به برخی شعارهای عده‌ای که نان آنها از طریق نشر اکاذیب تأمین می‌شود اعتنا کنیم. وی با اشاره به اینکه همه گویندگان و مسوولان کشور باید از بخش خصوصی حمایت کنند، گفت: حمایت از تولید اساسی‌ترین نقش استان است. جهانگیری با اشاره به اینکه "در حالی جشن خودکفایی گندم را برگزار که در سال ۹۱ بالغ بر ۶میلیون تن گندم وارد کشور کردیم"، گفت: با تقویت اقتصاد مقاومتی باید جشن خودکفایی گندم را سال آینده در کشور برگزار کنیم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه اقتصاد ما با چالش‌های مختلف روبه‌رو است، تصریح کرد: در رأس این چالش‌ها معضل دردناک بیکاری قرار دارد.

جهانگیری با اعلام اینکه در گذشته با رشد جمعیت مواجه بودیم و امکانات موجود جوابگوی کشور نبود، خاطرنشان کرد: امروز بیش از ۴٫۵ میلیون دانشجو داریم و جزو برترین‌های جهان در فارغ‌التحصیلی رشته‎های مهندسی هستیم.

وی با اشاره به اینکه هر سال به جمعیت فارغ‌التحصیلان اضافه می‌شود و کشور باید پاسخگوی مطالبات جوانان باشد، یادآور شد: اگر هر چه زودتر راهکاری برای رفع بیکاری جوانان پیدا نکنیم فرصتی که می‌شود از جوانان به‌عنوان موتور متحرک اقتصادی کشور استفاده کرد به ابزار اتفاقات منفی تبدیل می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور کاهش درآمد و قدرت خرید را از دیگر چالش‌ها دانست و بیان کرد: به‌دلیل مدیریت‎های ناصحیح اقتصادی از دوره‌های گذشته این مشکلات به‌وجود آمد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه