English

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران:

۹۵ درصد مرد ایران از نعمت گاز برخوردار هستند

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: ایران اولین کشوری است که در نقاط دوردست آن گازرسانی انجام شده است و ۹۵ درصد مردم از نعمت گاز برخوردار هستند.

95 درصد مرد ایران از نعمت گاز برخوردار هستند

به گزارش خبرگزاری موج مازندران حسن منتظر تربتی در مراسم افتتاح گازرسانی به شهر آلاشت اظهار داشت: علیرغم تحریم ها خوشبختانه نگران گاز رسانی نیستیم و تا سه سال آینده تمام روستاهای کشور گاز رسانی می شوند.

وی ادامه داد: 80 در صد توسعه گاز رسانی در کشور در وزارت آقای زنگنه بوده است و اگر کار برای مردم باشد همیشه قدردان خواهند بود.

منتظرتربتی خطاب به مردم آلاشت و سوادکوه گفت: گاز از امشب جایگزین سوخت مایع در سبد انرژی شهر آلاشت می شود.باید بدانید که برای رسیدن این نعمت خدادادی به اینجا زحمت زیادی کشیده شده است؛ چه در زمان اجرای پروژه و چه در ابتدای کار،بنابراین باید آن را بهینه مصرف کنیم.

معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان اینکه با این تفاسیر، من از شما دو خواسته دارم،تصریح کرد:اول آنکه تلاش کنید گاز را با رعایت نکات ایمنی مصرف کنید و دوم آنکه در مصرف آن صرفه جویی کرده و بهینه مصرف کردن را سرمشق خود قرار دهید.

منتظرتربتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بسیاری از دوستان به ثمر رسیدن این پروژه را بدلیل صعب العبور بودن و هزینه بالا ممکن نمی دانستند، گفت: برای ما حساب رفاه ،آسایش و آرامش مردم بر همه چیز ارجحیت دارد و دولت تلاش می کند تا آرامش و رفاه را با گازرسانی به مردم به ارمغان آورد.

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: امروز جشن پایان یک پروژه است اما به اعتقاد من پروژه های گاز، پایان نیست بلکه آغازی دوباره است .

وی افزود: از امروز به بعد باید همه دست به دست هم دهیم تا پروژه ها و صنایع وابسته با گاز را در این منطقه راه اندازی کنیم تا علاوه بر گرما بخشیدن به کانون خانواده، گاز به عنوان محور توسعه اقتصادی مردم این مرز و بوم نیز محسوب شود.

منتظرتربتی اظهار داشت: پیش از این شهرهای با  95 درصد برخوردار از نعمت گاز را شهر سبز می نامیدیم اما امروز به مدد تلاشهای انجام شده، از شهرهای سبز به استانهای سبز رسیده ایم.

وی افزود: ما بر اساس تعهدات خود و به رغم شرایط سخت اقتصادی، تلاش کردیم تا هیچ پروژه ای تعطیل نشود و همچنان سالی 3000 روستا را به شبکه گاز متصل کنیم.

منتظرتربتی گفت: گاز نعمت بیکرانی است که خدا به ما ارزانی داشته و شاید در هیچ کجای دنیا کشوری مانند ایران نباشد که با این گستردگی، گازرسانی شهری و روستایی را انجام داده باشد.ایران تنها کشوری است که 95 درصد مردم آن از نعمت گاز بهره مند هستند.

وی در پایان تصریح کرد : به باور من کاری که برای خدا و مردم انجام می شود و به ثمر می رسد،بزرگترین توفیقی است که می تواند نصیب فرد شود.

در پایان مراسم مشعل گاز به نیابت از هفت روستای همجوار در مسجد امام حسین شهر آلاشت روشن شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه