English

رئیس اداره دیپلماسی وزارت امور خارجه؛

نبود آمایش سرزمینی معضلی برای کشور است

جلال کلانتری با بیان اینکه نبود آمایش سرزمینی معضلی برای کشور است، گفت: تکلیف آب و هوا را روشن نکردیم تا مدیریت منابع آبی را تعریف کنیم.

نبود آمایش سرزمینی معضلی برای کشور است

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس اداره دیپلماسی وزارت امور خارجه در نخستین همایش راهبردهای منابع آبی و چالش‌های زیست محیطی در ساری با اعلام اینکه بیشترین آب مصرفی در بخشی کشاورزی است، بیان کرد: صنایع آب در جایی احداث می‌شود که دچار کمبود آب است.

کلانتری با بیان اینکه نبود آمایش سرزمینی معضلی برای کشور است، افزود: تکلیف آب و هوا را روشن نکردیم تا مدیریت منابع آبی را تعریف کنیم.

وی افزود: تعریف نکرده‌ایم که کالاهایی استراتژیک این کشور چیست؟ و چه چیزی باید در این کشور محور قرار گرفته شود.

کلانتری اظهار کرد: کمبود آب شیرین در این کره خاکی وجود دارد و افزایش مصرف آب روند صعودی دارد. وی افزود: مصارف انسانی در 30 سال آینده افزایش پیدا می‌کند و بیش از 40 درصد جهان با مشکل بحران آب مواجه است.

این مسوول با اشاره به برداشت بی‌رویه آب‌های زیرزمینی، تصریح کرد: در سیاست‌گذاری‌ها به محیط زیست توجه نمی‌کنیم، تالاب‌ها، دریاچه‌ها سفره‌های زیرزمینی به سمت خشکی پیش می‌رود.

کمبود آب

رئیس اداره دیپلماسی وزارت امور خارجه با اشاره به تجارت مجازی آب، خاطرنشان کرد: یکی از روش‌های مدیریت آب است که در  مصرف و صرفه‌جویی آب و مقابله با بحران آب به ما کمک می ‌ند.

جلال کلانتری گفت: اگر در بخشی از مناطق و کشورها کشتی صورت می‌گیرد که پر آب است با کشتی که آب کمتری مصرف می‌کند، جایگزین شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه