English

استاد دانشگاه مازندران:

طرح انتقال آب خزر دارای لابی های قدرت پشت پرده است

علی کریمی مله بیان داشت: انتقال آب خزر دارای لابی های قدرت پشت پرده و شبکه لابی های قدرت است که ظاهرسازی دارد.

طرح انتقال آب خزر دارای لابی های قدرت پشت پرده است

به گزارش خبرگزاری موج، استاد دانشگاه مازندران در نشست بررسی علمی طرح انتقال آب خزر اظهار داشت: این طرح با منطق سیاستگزاری جهانی سازگاری ندارد، حتی توجیه اقتصادی ندارد، بنیادهای توازن اکوسیستم را به هم میزند و آن را تخریب می کند و اینکه در دستور کار قرار میگیرد و اذهان را به خود مشغول می کند دارای لابی های قدرت پشت پرده و شبکه لابی های قدرت است که ظاهرسازی دارد.

وی گفت: این طرح بدون شفافیت، پژوهش و توجیه اقتصادی است و با استناد به اصول و گزاره های معتبر علمی جهانی اجرای این پروژه فاقد توجیه است و با توجیه سیاسی با این مفهوم که نیروهایی که می توانند طرح های غیرکارشناسی را از مجرای تصمیم گیری عبور دهند، توان لابی گری دارند ، توان اعمال فشار دارند، آن را طرح می کنند.

انتقال آب خزر پیامدهای سیاسی دارد

کریمی مله تصریح کرد : این طرح از زوال و ضعف و ناکارآمدی نظام مدیریتی ما بویژه در حوزه اب حکایت دارد، پیامدهای سیاسی هم دارد از جمله بین مبدا و مقصد بی ثباتی ایجاد می کند، محلی گرایی های واگرانه را تشدید می کند، روند توسعه مبدا را مختل می کند هیچ چشم اندازی هم برای توسعه مقصد ندارد.

نشست بررسی انتقال آب خزر

استاد دانشگاه مازندران گفت: همچنین احساس محرومیت و تبعیض را در مازندران فعالتر می کند و امنیت اجتماعی را در این استان تحت الشعاع قرار می دهد.

علی کریمی مله ادامه داد : بحرانی که امروز دامن گیر ماست نتیجه فقدان تصمیمات عالمان به هنگام و روزامد و غلبه نگاه های سیاسی، چانه زنی های نامتعارف در نظام تصمیم گیری ما دارد و این واقعیت انکار ناپذیر امروز نتیجه فقدان دانش و مهارت است که باعث شده فرایند مدیریت منابع ابی ما به شدت آسیب ببیند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه