English

بارش برف و باران و کاهش محسوس دمای هوا در مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: از روز شنبه با تقویت سامانه سرد و بارشی شاهد بارش برف و باران و کاهش محسوس دمای هوای استان هستیم.

بارش برف و باران و کاهش محسوس دمای هوا در مازندران

به گزارش خبرگزاری موج، احمد اسدی با بیان اینکه کمینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت گذشته مربوط به بلده با هفت درجه سانتی‌گراد زیر صفر بوده، گفت:از روز شنبه با تقویت سامانه سرد و بارشی شاهد بارش برف و باران و کاهش محسوس دمای هوای استان هستیم.

وی با اشاره به بارش‌های پراکنده در غرب مازندران، افزود: بیشترین بارش از نوشهر به میزان ۱۲ میلی‌متر گزارش شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران ادامه داد: امروز و فردا شاهد بارش‌های پراکنده به‌ویژه در غرب مازندران هستیم که بارش در ارتفاعات سردسیر استان به‌صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

این مسوول تصریح کرد: پیرو اخطاریه هواشناسی با تقویت سامانه سرد و بارشی در آسمان مازندران، از روز شنبه هفت بهمن ماه امسال ابتدا بارش برف در ارتفاعات استان شروع و تا عصر شنبه بارش برف و باران به‌تدریج به ارتفاعات پایین‌تر به سمت کوه‌پایه‌ها و دامنه‌ها کشیده می‌شود.

اسدی افزود: با تداوم این روند شاهد افت شدید دما در استان از شنبه‌شب تا صبح دوشنبه در مناطق ساحلی و جلگه‌ای استان نیز بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

هواشناسی

باغداران نسبت به برداشت باقی‌مانده مرکبات

وی با تاکید بر اینکه باغداران نسبت به برداشت باقی‌مانده مرکبات طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه اقدام کنند، خاطرنشان کرد: بخش‌های مختلف کشاورزی( باغبانی، زراعی ،دامی و همچنین گل‌خانه‌ها) با توجه به کاهش شدید دما تمهیدات لازم را بیندیشند.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران اظهار کرد: با توجه به لغزندگی، یخ‌بندان و کولاک برف به‌ویژه در محورهای کوهستانی، همراه داشتن تجهیزات زمستانی مانند ضد یخ ، زنجیر چرخ و پوشاک گرم به رانندگان توصیه می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه