English

خرید تضمینی مرکبات شب عید عامل رونق بازار پرتقال در مازندران شد

معاون فنی و بازرگانی تعاون روستایی مازندران اظهار داشت:خرید تضمینی مرکبات شب عید عامل رونق بازار پرتقال در مازندران شد.

خرید تضمینی مرکبات شب عید عامل رونق بازار پرتقال در مازندران شد

به گزارش خبرگزاری موج، داریوش آقاپور قیمت خرید تضمینی پرتقال شب عید را 2هزارو 300تومان اعلام کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه پرتقال مازندران به لحاظ کیفیت و اندازه درکشور مشهور است، در خرید میوه به لحاظ کیفیت ،اطمینان صد درصدی حاصل می شود.

وی با بیان این نکته که با ورود تشکل های کشاورزی به امر خرید ، قیمت هر کیلو پرتقال در سر باغ 200تا 300تومان به نفع باغداران افزایش یافته است، توضیح داد: از آنجاییکه خرید تضمینی پرتقال های شب عید باید با وزن و اندازه مشخص باشد، خرید یکجا در سر باغ توسط تشکل های کشاورزی سبب شد تا بازار خرید و فروش این میوه تا حدودی رونق بگیرد.

آقاپور گفت: تشکل های کشاورزی پرتقال سرباغ را در هر کیلو گرم به صورت درهم یکهزار تا یک هزارو 100تومان از باغداران خریداری کرده اند.

معاون فنی و بازرگانی تعاون روستایی مازندران گفت:با توجه به اینکه عمده باغهای مرکبات مازندران کوچک و خرد است و عرضه و فروش مرکبات نیز به صورت خرده فروشی توسط باغداران صورت می گیرد، لذا از یک بازار سازمان یافته برخوردار نیست.

وی افزود:تا قبل از شروع خرید پرتقال های شب عید این میوه سر باغ با قیمت هر کیلو 700تومان توسط واسطه ها خرید و فروش می شده است.

آقاپور با اشاره به اینکه شرکت های تعاونی روستایی استان های مختلف کشور با تشکل های کشاورزی مازندران قرار داد خرید پرتقال شب عید را منعقد می کنند، اظهار داشت: معمولا از نیمه دوم اسفند ماه پرتقال ها به سمت استان های کشور منتقل می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه