English

برای تنظیم بازار داخل صادرات مرکبات در قبال واردات موز صورت می گیرد

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: برای تنظیم بازار داخل صادرات مرکبات در قبال واردات موز صورت می گیرد.

برای تنظیم بازار داخل صادرات مرکبات در قبال واردات موز صورت می گیرد

به گزارش خبرگزاری موج، علی محمد شاعری با بیان اینکه برای صادرات سیب، مرکبات و کشمش با سیاست بازار در مقابل بازار مشوق‌های صادراتی پرداخت می‌شود، گفت: به ازای صادراتی که در این محصولات انجام می‌شود برای تشویق صادرکنندگان به آنان اجازه داده شد محصولی مانند موز را با تعرفه مشخص به کشور وارد کنند و این امر می‌تواند گامی باشد برای تشویق صادرات محصولاتی که مازاد تولید داریم.

نماینده مردم بهشهر و گلوگاه افزود: علاوه بر مشوق‌های نقدی که قرار است از سوی سازمان برنامه و بودجه پرداخت شود، مقرر شد وزارت جهاد کشاورزی دستورات لازم را برای صادرات مرکبات در قبال واردات موز به مبادی ذیریط صادر کند و این گامی جدی است که امسال برداشته شد و امیدواریم این‌کار کمکی به تنظیم بازار داخل کند.

این مسوول درباره خرید شب عید مرکبات گفت: 50 هزار تن برای کل کشور پیش‌بینی شد که سهم مازندران 40 هزار تن است که بخشنامه آن به استان‌ها صادر شد و بر این اساس قرارداد خرید منعقد می‌شود.

شاعری افزود: قیمت پیشنهادی استان برای خرید مرکبات شب عید دو هزار و 200 تا دو هزار و 300 تومان است و امیدواریم این قیمت از سوی سازمان تعاون روستایی تصویب شود و نسبت به خرید، اقدام فوری صورت گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه