English

رونمایی از اولین پرتال جامع شهروندی در کشور

معظمه طهماسبی گفت: اولین پرتال جامع شهروندی، درگاهی با نام کارو است که توسط تیم مهندسی موسسه علوم و فناوری اندیشه سامان طراحی و ساخته شده است.

رونمایی از اولین پرتال جامع شهروندی در کشور

به گزارش خبرگزاری موج، مدیر اجرایی موسسه علوم و فناوری اندیشه سامان در رابطه با چگونگی طراحی و اجرای این پروژه اظهار داشت: بیش از یک سال به مطالعه، پژوهش و برنامه‌ریزی اختصاص داده شد و کلیه عملیات اجرایی آن در مدت سه ماه به اتمام رسید و تمامی هزینه‌های پروژه نیز از محل پرداخت‌های شخصی خودم و سایر همکاران مجموعه فراهم شد.

طهماسبی این پرتال را کامل‌ترین و کاربردی‌ترین درگاه خدمات شهروندی معرفی کرد و مواردی چون فارسی بودن، کم حجم بودن، کاربری آسان، هوشمند بودن کامل و عدم نیاز به آپدیت کردن را از مزایای این پروژه برشمرد.

به گفته وی این پرتال گشایش زیادی در کاهش ترافیک مراکز خدمات عمومی دولتی و بخش خصوصی ایجاد می‌کند و اولین درگاه خدمات الکترونیک در کشور است که به تجمیع بیش از ۱۰۰ نوع ارائه خدمت پرداخته است.

مدیر تیم اجرایی این پروژه، تحقق شعارشهرالکترونیک شهروند الکترونیک را در گرو حمایت از عملیاتی شدن طرح‌های حوزه it و ict دانسته و شهرستان‌های شمال کشور را مستعد پیاده‌سازی ایده‌های دانش بنیان دانست.

وی افزود:اشتغال‌زایی برای ده نفر بواسطه بهره برداری از این طرح انجام خواهد شد که در فازهای دوم و سوم نیز به همین میزان می‌توان ایجاد شغل نمود.

مدیر این پروژه همچنین گفت: هنوز بر سر اولین شهر اجرای پروژه به نتیجه نرسیده‌ایم، در صورت همکاری مسولین و دستگاه‌های مربوطه در بابل، می‌توانیم بابل را اولین شهر برای پیاده‌سازی این پرتال در نظر بگیریم.

وی در پایان، زمان رونمایی از این درگاه را ابتدای آذرماه اعلام کرد و همکاری و حمایت بخش های دولتی را از ملزومات اجرای بهتر این پروژه دانست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه