English

کتاب باید در سبد کالای خانواده‌ قرار بگیرد

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تنکابن گفت: کتاب باید در سبد کالای خانواده‌ قرار بگیرد.

کتاب باید در سبد کالای خانواده‌ قرار بگیرد

به گزارش خبرگزاری موج، بلال نیک‌زاد با اشاره به اینکه نرخ سرانه مطالعه مفید تک‌رقمی است که این مسئله یک آفت بزرگی است که دامن‌گیر جامعه ما شده است، اظهار کرد: با وجود حرف و حدیث‌های زیادی که در گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی شده است با وجود اقدامات، تلاش‌ها و توصیه‌های صورت گرفته در این حوزه همچنان شاهد بی‌مهری به کتاب و کتابخوانی در جامعه‌مان هستیم.

وی تصریح کرد: برای رفع این مشکل بزرگ، ایجاد بستر لازم برای ترویج فرهنگ مطالعه نهادهای مختلف در پنج بخش شامل خانواده‌ها، مدارس و نظام آموزش، کتابداران و کتابخانه‌ها، دولت و رسانه‌های گروهی، ناشران و کتابفروشی‌ها باید هم سو و هم هدف به سمت مشخص حرکت کنند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تنکابن کتابخانه‌های عمومی را به عنوان پیشانی فرهنگ جامعه دانست و گفت: کتابخانه‌های عمونی یکی از زیرساخت‌ترین حوزه فرهنگ و یکی از جدی‌ترین و حتی فاخرترین مطالبات شهروندی است که نقش بسزایی در تحقق اهداف فرهنگی و آموزش توام در نسل فرهیخته دارد.

این مسوول یادآور شد: اهمیت کتابخانه وقتی روشن می‌شود که بدانیم اگر عشق به مطالعه از کودکی در لستان پدید نیاید و مطالعه به یک نیاز معنوی در زندگی او تبدیل نشود ذهن او در جوانی تهی خواهد بود و ان وقت است که سادگی و بی‌تجربگی جوانی راه را برای نفود بدی‌ها باز می‌کند.

نیک‌زاد خاطرنشان کرد: کتاب باید در سبد کالای خانواده‌ قرار بگیرد و به عنوان یک عادت و کار روزمره در زندگی‌مان فرهنگ سازی شود.

وی در ادامه افزود: دغدغه ما در شهرستان تنکابن تهیه زمین مناسب و کمبود فضای آموزشی برای ساخت کتابخانه است  که باید مسؤولان و مردم ولایتمدار در این زمینه تلاش کند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تنکابن با اشاره به اینکه در طی دو تا سه سال گذشته در این شهرستان شاهد ساخت و تجهیزات دو باب کتابخانه روستایی در روستاهای لزربن و کترا بودیم، گفت: باید زیر‌ساخت‌ها و ارتقای شاخص فضای کتابخانه‌ای را بیشتر گسترش دهیم تا مردم همه روستاها بتوانند از وجود نعمت کتابخانه‌ها بهره‌مند شوند و این امر محقق نخواهد شد مگر اینکه مسؤولان دغدغه فرهنگی و همت و تلاش مضاعف داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه