English

باید بهره‌وری در حفظ محیط زیست را بالا برد

رئیس گروه مکانیزاسیون دانشگاه کشاورزی مازندران گفت: محققین به این باور رسیدند منابع تولید که همان آب، خاک و هوا است در حال از بین رفتن است و باید بهره‌وری در حفظ محیط زیست را بالا برد.

باید بهره‌وری در حفظ محیط زیست را بالا برد

به گزارش خبرگزاری موج، طباطبایی در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی و صنایع وابسته درباره اهمیت و ضرورت کشاورزی پایدار و کشاورزی حفاظتی اظهار کرد: بعد از سال‌ها محققین به این باور رسیدند منابع تولید که همان آب، خاک و هوا است در حال از بین رفتن است و باید بهره‌وری در حفظ محیط زیست را بالا برد و بر این اساس کشاورزی حفاظتی مطرح شد.

رئیس گروه مکانیزاسیون دانشگاه کشاورزی مازندران افزود: اولین اثر خاکورزی در کشاورزی حفاظتی کاهش عملکرد محصول بود در حالی که باید به دنبال افزایش تولید باشیم و همگام با توسعه علوم مرتبط با تکنولوژی‌های روز و پیشرفته باشیم.

این مسؤول بیان کرد: در حال حاضر شاهد دستگاه‌هایی در جهان هستیم که هوشمند هستند و کشاورزی دقیق در دنیا اجرا می‌شود و این امر گامی به سوی آینده است تا کشاورزی از حالت حفاظتی معمولی به حفاظتی هوشمند تبدیل می‌شود.

طباطبایی اظهار کرد: در ۱۲ سال اخیر ماشین‌های کشاورزی که تولید شد با این نگاه بوده که تولیدکنندگان و کشاورزان به سمت تکنولوژی‌های روز دنیا سوق پیدا کنند.

وی افزود: در خاکورزی معمولی تمام خاک دستکاری می‌شود تا شرایط جوانه‌زنی فراهم شود در حالی که این کار را می‌توان با شیوه‌های هوشمند و خاکورزی حفاظتی انجام داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه