English

وزیر کشور:

دولت خود را موظف به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی می‌داند

وزیر کشور گفت: ساماندهی مشکلات اجتماعی در اولویت کار استانداران است.

دولت خود را موظف به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی می‌داند

به گزارش خبرگزاری موج، وزیر کشور در آیین تکریم و معارفه استاندار مازندران با اشاره به اینکه مازندران در ردیف استان‌های موفق کشور در ابعاد مختلف بوده است، تصریح کرد: این استان در حوزه وحدت، هماهنگی، همدلی، همفکری و همدلی هیچ مشکلی در استان نداشتیم و همه نخبگان سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در انسجام کامل بودند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه مازندران در مشارکت بخش خصوصی خوب عمل کرده است، گفت: استاندار سابق نیز دارای حسن‌خلق، نرم‌خویی، انتقادپذیری، مشارکت‌جویی و پیگیری بودند، گفت: بنای وزارت کشور این بوده است که از تجربه استانداران استفاده کند، محمد اسلامی استاندار جدید نیز دارای تجربه‌های بالا در زمینه علمی، اقتصادی و تکنولوژی و فنی هستند و از نظر اعتقادی نیز فردی انقلابی، معتقد و معتدل هستند.

وی ادامه داد: مازندران استانی ولایی، دارای بینش سیاسی خوب و ظرفیت‌های زیاد است و از امکانات و منابع و شرایط چیزی کم ندارد و باید برنامه‌ریزی صورت بگیرد تا نقش سازنده خود را بیش از قبل انجام دهد.

وزیر کشور بیان کرد: مازندران می‌تواند پیشرو باشد، آن چیزی که سبب عقب‌ماندگی استان‌ها است به نوع برنامه‌ریزی‌های دولت‌های پایه بر می‌گردد و نتوانستیم توازن و تعادل منطقه‌ای خوبی را داشته باشیم، وقتی استان‌های مرزی را نگاه می‌کنیم می‌بینیم که دچار عدم توازن و تعادل هستند و این سبب تمرکز جمعیت در کلان‌شهرها شده است.

رحمانی‌فضلی بیان کرد: اقدامات فوری و لازم و ضروری که باید در این سال‌ها می‌شد تا حدودی صورت گرفت؛ از نظر خدمات جزو کشورهای خوب در منطقه هستیم، اما استانی مثل مازندران می‌تواند در هر شرایط عملکرد خوبی داشته باشد.

وی ادامه داد: استاندار جدید مازندران باید در امتداد مسیر استاندار قبل باشد و کارهای ابتکاری و خلاقانه را نیز انجام دهد، استانداران ما باید معتدل باشند، زیرا مقابل اعتدال افراط است و باید با مشی اعتدال با هر نوع بینشی که هستند برای مردم کار کنند.

وزیر کشور اظهار کرد: اکنون ترکیب دولت نیز همین‌طور چیده است و وزرای اصلاح‌طلب و اصولگرا در دولت داریم، محور انتخاب مدیران باید با مشی اعتدال باشد، فرصت حاشیه‌سازی در کشور را نداریم.

رحمانی فضلی گفت: محور کار استانداران در استان‌ها اول قانون و پس از آن منافع مردم و امنیت است، مشارکت دلی و اقناعی نیز اهمیت دارد زیرا حتی اگر امکانات نباشد از این شاخصه‌ها می‌توان کمک گرفت، باید جریان‌بازی، خط‌بازی و منافع فردی را کنار بگذاریم و به منافع مردم بپردازیم.

وی با بیان اینکه دولت خود را موظف به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی می‌داند، افزود: بودجه‌ریزی و نظام اداری فعلی باید به سمت تغییر برود و باید بدانیم اقتصاد فعلی تا چه اندازه مردمی شده است؟ 320 هزار میلیارد تومان بودجه‌ای است که مجلس شورای اسلامی تصویب کرده است و از این تعداد، 120 هزار میلیارد تومان در بحث یارانه بوده است.

وزیر کشور ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه باید مدیریت کنند تا  مردم عامه به معنای واقعی وارد مقوله اقتصاد مقاومتی شوند.

وی بیان کرد: بحث ساماندهی مشکلات اجتماعی نیز در اولویت است، موضوعاتی مانند مباحث اقتصادی را می‌توان به‌راحتی حتی به کمک واردات حل کرد اما مسائل فرهنگی را نمی‌توان از خارج وارد کرد.

رحمانی‌فضلی اظهار کرد: به دنبال فضای امن صیانت‌شده سیاسی هستیم، اکنون سایت‌های زیادی علیه افکار و عملکرد نظام است، لذا اکنون مردم باید به‌گونه‌ای مدیریت و هدایت شوند که بینش سیاسی آنها را بالا ببریم.

وی در پایان با بیان اینکه این دولت 100 اختیار را به استانداران واگذار کرده است، گفت: باید استان‌ها را به هسته اصلی توسعه و امنیت پایدار تبدیل کنیم

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه