English

مجلس و دولت جلوی برنامه های بلند مدت و زیان بار وزیر بهداشت را بگیرند

علی بابایی کارنامی با انتقاد از عملکرد وزیر بهداشت بیان داشت: مجلس و دولت جلوی برنامه های پرهزینه و بی نتیجه این وزیر واکنش نشان دهند.

مجلس و دولت جلوی  برنامه های بلند مدت و زیان بار وزیر بهداشت را بگیرند

به گزارش خبرگزاری موج، عضو هیات مدیره صنایع چوب و کاغذ ایران گفت: در سال های اخیر، نظام سلامت کشور با مشکلاتی گوناگون همراه بوده که سبب بروز نارضایتی مردم و بخش های مختلف نظام سلامت شده است.

وی گفت: با این همه هزینه سنگینی که در طرح های  بلند مدت حوزه سلامت  که بدون برنامه ریزی درست انجام می شود، اگر در حوزه اشتغال برای نیروی جویای کار در جامعه  هزینه شود، می توان درصد زیادی از جوانان را به یک کار پایدار مشغول کرد.

بابایی کارنامی با انتقاد از اجرایی نشدن نظام ارجاع و بیمه تکمیلی گفت: اگر این موارد قبل از طرح تحول سلامت اجرایی می‌شد شاهد هزینه‌های کمرشکن و بدهی بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومانی دولت نبودیم.

عضو هیات مدیره صنایع چوب و کاغذ ایران گفت :تأمین سلامت آحاد جامعه بر اساس قانون، بر عهده ی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که این مهم، با سیاستگذاری، برنامه ریزی، ارزشیابی و نظارت، امکان پذیراست؛ به عبارتی دیگر، وزارت بهداشت مکلف است با راهبری و هماهنگی سازمان ها و دستگاه های مختلف، سلامت جامعه را تأمین کند ولی در نظام سلامت فعلی، از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بعنوان بزرگترین ارائه کننده ی خدمت یاد می شود، نقش تصدی گری و ذی نفع بودن، می تواند بر وظایف اصلی این وزارت خانه که شامل سیاستگذاری، هماهنگی، ارزیابی و نظارت است، تأثیر سوء داشته باشد.

وی بیان داشت: مشاهده می شود، بسیاری از قوانین و برنامه ها که با همکاری این وزارت خانه تهیه و به تصویب می رسد، در عمل اجرا نشده و یا بطور ناقص اجرا می شود در این راستا، ارتقاء کیفیت و عدالت در ارائه ی خدمات که با مدیریت و اجرای قوانین مصوب امکانپذیراست، با تزریق مالی گسترده و احاطه بر بیمه ها، برای پوشش ناکارایی ارائه دهندگان بخش دولتی، صورت می گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه