English

صدور ۸ فقره مجوز صنایع تبدیلی کشاورزی در قائم‌شهر

مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر گفت: از ابتدای امسال تاکنون 8 فقره مجوز تاسیس و پروانه بهره برداری صنایع تبدیلی کشاورزی در این شهرستان صادر شد.

صدور 8 فقره مجوز صنایع تبدیلی کشاورزی در قائم‌شهر

به گزارش خبرگزاری موج، فرزین فرهادی با بیان اینکه 6 ماهه امسال 8 فقره مجوز تاسیس و پروانه بهره برداری صنایع تبدیلی کشاورزی در شهرستان قائم‌شهر صادر شد، اظهار کرد: 4 فقره از مجوزهای صادره مربوط به تاسیس و 4 فقره پروانه بهره برداری صنایع تبدیلی بخش کشاورزی بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر ادامه داد: 4 فقره مجوز تاسیس صادره در زمینه درجه بندی و بسته بندی مرکبات و میوه، انبار فنی و خدمات سردخانه ای، سردخانه بالای صفر و دومداره است که با 30 میلیارد ریال هزینه برای 10 نفر ایجاد اشتغال شد.

وی اضافه کرد: 4 فقره پروانه بهره برداری صادره مربوط به واحد انبار ذخیره و نگهداری محصولات کشاورزی و واحد درجه بندی و بسته بندی مرکبات و میوه وخدمات سردخانه ای با ظرفیت 11 هزارتن در سال با 37 میلیارد و 274 میلیون ریال سرمایه‌گذاری و برای11 نفر ایجاد اشتغال شد.

فرهادی با اشاره به اینکه سطح کشت باغات مرکبات شهرستان قائم شهر 15 هزار و 200 هکتار است، گفت: پیش بینی می شود امسال 300 هزارتن میوه در باغات این شهرستان تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر  با بیان اینکه سطح باغات مثمر انواع پرتقال این شهرستان 10 هزار هکتار و انواع نارنگی 2 هزار و 400 هکتار است، افزود: متوسط عملکرد تولید تامسون 24 تن در هکتار است.

وی درباره ظرفیت ذخیره سازی محصول مرکبات در این شهرستان تصریح کرد: بیشترین ذخیره سازان مازندران در این شهرستان مستقر هستند.

فرهادی اظهار کرد: برای افزایش سطح علمی بهره برداران، مراکز جهاد کشاورزی این شهرستان نسبت به برگزاری کلاس های آموزشی درخصوص روش های نوین پرورش مرکبات، بیمه و آفات بیماری ها و تغذیه مرکبات اقدام می کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر از بهره برداران خواست برای افزایش تولید در واحدسطح و تداوم اشتغالزایی و تولید پایدار در اینگونه کلاس هاحضور فعال و موثر داشته و از کارشناسان در عرصه تولید بهره کامل را ببرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه