English

صنعت گردشگری مازندران با مفهوم گردشگری فاصله دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: صنعت گردشگری مازندران با مفهوم گردشگری فاصله دارد.

صنعت گردشگری مازندران با مفهوم گردشگری فاصله دارد

به گزارش خبرگزاری موج، دلاور بزرگ‌نیا در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه نه تنها تجربیات نشان داد که غرب مازندران دارای ظرفیت‌های گردشگری بسیار بالایی است بلکه امروز علم هم بر این موضوع مهر تأیید زده است، اظهار کرد: صنعت گردشگری مازندران با مفهوم گردشگری فاصله دارد.

وی افزود: گردشگری از سفر صحبت می‌کند ولی صنعت گردشگری به فکر تولید محصولات گردشگری است و بنابراین باید به سمتی برویم که گردشگری برای ما درآمدزا باشد و اقتصاد را پویا کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران «گردشگری پایدار برای توسعه» را شعار روز جهانی گردشگری اعلام کرد و گفت: گردشگری پایدار یعنی نگاه ویژه در حوزه گردشگری باید باشد و جامعه میزبان گردشگر باید بتواند خدماتی ارائه کند که سودآور بوده و منابع درآمدی قابل توجه باشد.

این مسؤول توجه به محیط پیرامونی، حفظ هویت فرهنگی، داشته‌های فرهنگ بومی، آموزش افراد در حوزه گردشگری، آماده‌سازی زیرساخت‌های جاده‌ای و تفریحی را از جمله شاخصه‌های صنعت گردشگری دانست و تأکید کرد: باید بسته‌های خدماتی گردشگری در مازندران در راستای کسب درآمد ایجاد شود زیرا در دنیای امروز از هر اتفاقی برای گردشگری استفاده می‌کنند و به عبارتی هر چیزی یک محصول گردشگری است و بر این اساس، تفکر صنعت گردشگری باید توسعه یابد.

بزرگ‌نیا با اشاره به اینکه با توجه به توقف بهره‌برداری از جنگل بهترین فرصت برای استفاده در حوزه گردشگری است، تصریح کرد: جنگل‌های هیرکانی که سابقه آن حدود 3 میلیون سال است و خود جنگل، خودش را اداره می‌کند در آینده‌ای نزدیک ثبت جهانی می‌شود.

وی صنعت گردشگری در دنیا را فرابخشی دانست و اظهار کرد: در ایران هم باید این گونه شود و نگاه دنیا به گردشگری، علمی است و باید به سمت صنعت گردشگری برویم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه براساس سند چشم‌اندازی که تعریف شده است، استان مازندران تا سال 1404 قطب گردشگری جهان اسلام می‌شود، تصریح کرد: طرح جامع گردشگری در مازندران نداریم و اگرچه بوم‌گردی به گردشگری مازندران بسیار کمک کرد ولی گردشگری مازندران هنوز به مرحله مطلوب نرسید.

بزرگ‌نیا از ارتقاء نظارت‌ها در حوزه گردشگری خبر داد و گفت: در کنار نظارت‌های میراث فرهنگی، واحدهای بهداشتی، اماکن، تعزیرات و امثالهم هم بر امور خدمات گردشگری نظارت دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه