English

فعالیت بیش از ۱۰هزار ناجی زن و مرد در سواحل مازندران

رئیس هیئت نجات غریق مازندران از فعالیت بیش از 10هزار ناجی زن و مرد در سواحل استان خبر داد.

فعالیت بیش از 10هزار ناجی زن و مرد در سواحل مازندران

به گزارش خبرگزاری موج، نقی کریمیان اظهارکرد: نجات غریق سابقه 50ساله در استان مازندران داشته و به افرادی اطلاق می شود که مسلط به فن شنا است.

وی افزود: این فرد ماهر در شنا برای حفاظت از جان شناگران آموزش‌های تخصصی را طی کرده و معمولاً پیش بینی خطرات احتمالی، تشخیص سریع و اقدام درست در حوادث اضطراری از مهم ترین کارهای یک نجات غریق است.

رئیس هیئت نجات غریق استان مازندران خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 10هزار ناجی زن و مرد در استان فعالیت دارند.

کریمیان درباره شرایط کسب عنوان یک نجات غریق گفت: برای اینکه یک فرد بتواند به ‌عنوان ناجی فعالیت کند ابتدا باید شناگر خوبی بوده و قدرت، استقامت و چالاکی داشته باشد و بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی حرفه‌ای علاوه بر آموزش نجات‌غریق احیاء قلبی را کامل انجام دهد.

وی افزود: ناجیانی که در استخرها فعال هستند باید کارت بهداشت، سلامت و آمادگی جسمانی را هرسال تهیه‌کرده و تحویل هیئت دهند.

رئیس هیئت نجات غریق استان مازندران در مورد عدم پرداخت حق الزحمه ناجیان غریق استان یادآور شد: کار هیئت نجات غریق و غواصی آموزش و نطارت بر اماکن عمومی بوده و موضوع عدم پرداخت حق الزحمه ناجیان مرتبط با هیئت نیست. اما به عنوان ناجی این هیئت در حال پیگیری حقوق معوقه ناجیان هستیم.

وی خاطرنشان کرد:3 سال گذشته وضعیت پرداخت حق الزحمه ناجیان بسیار بد بوده اما در سال 96تنها یک ماه حقوق این ناجیان معوق شده که آن هم مصوب شده ولی به دلیل تغییر خزانه دار نتوانسیم حقوق ناجیان غریق را پرداخت کنیم.

کریمیان از پرداخت حق الزحمه معوق ناجیان غریق در سه شنبه جاری خبر داد و گفت: میزان حقوق دریافتی ناجیان غریق بستگی به فعالیت خودشان دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه