English

انتخاب روستای بدون «بیکار، طلاق و اعتیاد» در محمودآباد

فرماندار محمودآباد گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی با بسته‌های رونق تولید و اشتغال با همکاری مسؤولان محلی، روستای برنج ده به‌عنوان پایلوت برای روستای بدون بیکار، طلاق و اعتیاد انتخاب شده است.

انتخاب روستای بدون «بیکار، طلاق و اعتیاد» در محمودآباد

به گزارش خبرگزاری موج، یحیی یوسف‌پور  در جلسه بررسی انتخاب روستای بدون طلاق، بدون بیکار و بدون اعتیاد در این شهرستان اظهار کرد: این طرح هم اکنون در روستای برنج ده از بخش مرکزی به‌عنوان پایلوت انتخاب شده و دولت بصورت جدی در این قضیه ورود پیدا کرده است.

وی افزود: همه مدیران مکلف هستند موانع موجود در جهت رفع آن در راستای اشتغال و تولید به‌ویژه اداره بهزیستی و کمیته امداد امام و سایر دستگاه‌های مرتبط ورود پیدا کرده و این مسئله را به سرانجام برسانند.

فرماندار محمودآباد درباره آماده‌سازی بستر راه روستا اظهار کرد: اداره راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید نسبت به آسفالت معابر اصلی داخل روستا نگاه ویژه‌ای داشته باشند و راه‌های دسترسی به مزارع و آب‌بندان‌های پرورش ماهی که یک فرصت شغلی مناسب جهت کاهش بیکاری روستا هست را بهسازی و آسفالت کنند.

این مسؤول درباره راه‌های کاهش طلاق در روستا بیان کرد: درایت و مدیریت ریش سفیدان، هیأت امناء محل، خیران، اعضای شورای اسلامی و دهیار هیأتی را در قالب حل و فصل طلاق و اصلاح اختلافات و با استعانت از فرمایشات امامان معصوم و پیامبران در رابطه با راه کاهش طلاق مورد استفاده قرار گیرد.

یوسف‌پور ادامه داد: در ارتباط با کاهش اعتیاد در روستا اداره بهزیستی با رابطه ویژه با کمیته امداد در این خصوص داشته و با همکاری نیروی انتظامی و از طریق انجمن معتادان گمنام شهرستان کمک گرفته تا بتوانند ریشه این افیون خانه‌مان سوز را از چهره روستا بزدایند.

وی درباره اشتغال در روستا خاطرنشان کرد: تمامی فارغ‌التحصیلان روستا شناسایی شده و در کارورزی در اولویت کاربردی قرار گیرند و مسؤولان روستا با داشته‌های خود روستا که موجب دلگرمی آنهاست از این جوانان در کارهای مرتبط استفاده کرده و اطلاع‌رسانی از طریق تعاونی‌ها با مشارکت همه اهالی و همه دستگاه‌ها بصورت عملی انجام گیرد تا براساس نیازسنجی و امکان‌سنجی یک روستای نمونه داشته باشیم.

 روستای برنج ده دارای 600 خانوار ساکن روستایی با 17 هزار و 200 نفر جمعیت و 520 هکتار اراضی مستعد کشاورزی و سه آب‌بندان با وسعت بالا که یکی 60 هکتار و دیگری 37 هکتار و با زمین‌های وابسته در حدود 100 هکتار آب‌بندان برای پرورش آبزیان و ماهی وجود دارد که علاوه بر اینها آبزی پروری، مشاغل خانگی، گردشگری روستایی و... را می‌توان نام برد که از مدیران دستگاه‌ها و ادارات شهرستان انتظار دارند که به‌صورت کاربردی وارد میدان شوند.

در این جلسه علاوه بر فرماندار، رؤسای اداره تعاون،کار، رفاه اجتماعی، شیلات، بهزیستی، کمیته امداد، بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، جهادکشاورزی و کارشناسان فرمانداری و بخشداری مرکزی به همراه دهیار و اعضای شورای اسلامی روستای برنج ده حضور داشتند تا درباره انتخاب این روستا به‌عنوان پایلوت برای روستای بدون بیکار،طلاق و اعتیاد تصمیم‌گیری کنند.

بخشدار مرکزی محمودآباد بیان کرد: فرصت طلایی اکنون برای روستای برنج ده لحاظ شده و ظرفیت‌های بالقوه‌ای در سال اقتصاد مقاومتی ،تولید و اشتغال برای ایجاد روستای بدون بیکار انجام و این مسئله را به فال نیک می‌گیریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه