English

ایرانی ها مصرف کننده کالاهای چینی، ژاپنی و کره ای هستند

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس گفت: در حال حاضر ایرانی ها مصرف کننده کالاهای چینی، ژاپنی و کره ای هستند و به استفاده از کالاهای خارجی افتخار می کنند اما این درست نیست.

ایرانی ها مصرف کننده کالاهای چینی، ژاپنی و کره ای هستند

به گزارش خبرگزاری موج، علی محمد شاعری در جشنواره انجیر گلوگاه در سالن شهید چمران این شهرستان، اظهار کرد: هر کشوری که تولیدکننده است به توسعه دست یافته و کشورهایی که مصرف کننده هستند همچنان در حال توسعه باقی ماندند پس تولید رمز توسعه پایدار است که برای محقق شدن این هدف باید از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنیم.

وی افزود: در حال حاضر ایرانی ها مصرف کننده کالاهای چینی، ژاپنی و کره ای هستند و به استفاده از کالاهای خارجی افتخار می کنند اما این درست نیست زیرا اگر تولید داخلی نداشته باشیم و کالای ایرانی نخریم همچنان مصرف کننده باقی می مانیم و هر ملتی که مصرف کننده و وابسته باشد آنقدر ضعیف می شود که بالاخره از بین می رود.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس خاطرنشان کرد: جشنواره انجیر گلوگاه نماد بارز کار و تلاش جهادی است و باید مسئولان، کشاورزان و مردم شرایطی را فراهم کنند تا صنایع تبدیلی مربوط به انجیر و سایر محصولات کشاورزی در شهرستان گلوگاه احداث شود و به بخش تولید و اشتغال کمک کند.

شاعری یادآور شد: زمین به اندازه کافی در شهرستان گلوگاه وجود دارد و نیز امکانات کافی مانند برق، آب، گاز و تلفن در شهرک صنعتی گلوگاه فراهم است و اخیرا 200 هکتار دیگر نیز زمین برای شهرک صنعتی گلوگاه گرفتیم و در حال فراهم کردن زیرساخت های آن هستیم که امیدواریم تا پایان سال جاری آماده شود تا بخش خصوصی در آن سرمایه گذاری کند.

وی افزود: بخش خصوصی می خواهد پول خود را در محیط امن سرمایه گذاری کند که سوددهی داشته باشد که به همین منظور بانک ها و اداره ها نباید به دنبال بهانه گیری و سنگ اندازی باشند بلکه باید شرایط را برای سرمایه گذار تسهیل کنند تا تولید رونق پیدا کند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: باید از کسانی که در بخش تولید و صنعت سرمایه گذاری می کنند حمایت کرد و نباید مسئولان با شعار کار و تولید سخنرانی کنند و در مقابل با سختگیری های بی مورد موجب دغدغه و نگرانی سرمایه گذاران شوند باید شعار و عمل با هم مطابقت داشته باشد تا مردم بی اعتماد نشوند.

شاعری اظهار کرد: در حال حاضر بخش عمده انجیر، مرکبات و محصولات دریایی مازندران تازه خوری می شود در حالی که باید با حمایت از صنعت گران و سرمایه گذاران به دنبال توسعه صنایع تبدیلی و افزایش تولید باشیم تا علاوه بر خودکفایی، محصولات شرق مازندران را به استان های دیگر کشور و حتی کشورهای خارجی صادرات کنیم تا آمار اشتغال افزایش و تعداد بیکاران منطقه کاهش یابد.

وی افزود: البته متقاضیان سرمایه گذاری نیز باید ضابطه و مقررات بانک ها و اداره ها را رعایت کنند اما اگر یک سرمایه گذار خوش نام مراجعه کرد باید مسیر مقدمات کار را کوتاه کرد تا سرمایه گذار ناامید و منصرف نشود.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس تصریح کرد: مردم منتظر هستند که بالاخره چه زمانی در بخش صنعت و اشتغال ایران، تحول ایجاد می شود در حالی که ایران از لحاظ منابع طبیعی غنی بوده و اقلیم های گوناگون هر استان ظرفیت سرمایه گذاری در بخش های متفاوت را دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه