English

پنهان ماندن مشکلات و آسیب های اجتماعی آسیب زا است

مدیرکل بهزستی مازندران پنهان ماندن مشکلات و آسیب های اجتماعی را آسیب زا دانست و گفت: آنچه امروز از آن به عنوان بحران های اجتماعی بحث می شود، ناشی از فقدان اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم و پنهان کردن این معضلات است.

پنهان ماندن مشکلات و آسیب های اجتماعی آسیب زا است

به گزارش خبرگزاری موج، سید سعید آرام در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برطرف کردن معضلات اجتماعی اصلی ترین هدف سازمان بهزیستی است و انصافا رسانه ها در این عرصه بیشترین همکاری و کمک را با اطلاع رسانی بموقع و درست ، به بهزیستی داشته اند.

وی گفت : به عنوان مثال مازندران سال گذشته با ثبت بیش از 20 هزار تماس با اورژانس اجتماعی رتبه اول کشور را کسب کرد و این نشان می دهد که مردم به خاطر اطلاع رسانی رسانه ها ، به بهزیستی اعتماد دارند .

آرام تعداد مراکز اورژانس اجتماعی مازندران را 18 مرکز اعلام کرد و افزود : همچنین تعامل مناسب رسانه ها با بهزیستی در سایر بخش های عملکردی این سازمان هم مانند کاهش طلاق اثرگذار بوده است .

 کاهش طلاق

وی توضیح داد : تنها در سه ماهه نخست امسال ما در استان مازندران با کاهش سه درصدی طلاق نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بودیم که نشانه خوبی از موفقیت همگرائی دستگاهها و تعامل رسانه ها در این زمینه است .

مدیرکل بهزیستی مازندران با اعلام این که نرخ طلاق در این استان در یک دهه تا قبل از آغاز فعالیت دولت یازدهم دو برابر شده بود ، اظهار داشت : با مجموعه برنامه ریزی های مناسب و تغییر نگرشی که دولت تدبیر و امید نسبت به آسیب های اجتماعی داشت و مهم تر از همه ، همراهی رسانه ها ، خوشبختانه رشد طلاق در استان سال قبل متوقف شد و هم اکنون سیر نزولی گرفته است .

رسانه ها و پیوست فرهنگی برنامه ها

مدیرکل بهزیستی مازندران بر ضرورت تعریف پیوست فرهنگی برای هر برنامه ای در بخش های مختلف تاکید کرد و گفت : مهم ترین عنصر اثرگذار در پیوست های فرهنگی ، رسانه ها هستند که می توانند ارتباط میان مسئولان و برنامه ها را با مردم برقرار کنند.

وی افزود : زمانی که با اطلاع رسانی درست مردم از مزیت های اجرای یک طرح آگاه شوند و یا به تناسب نوع برنامه در جریان پیامدهای آن قرار بگیرند ، به طور طبیعی بیشترین کمک را در اجرای برنامه خواهند داشت .

آرام به تبریک روز خبرنگار ، گفت : رسانه ها با توجه به عملکرد اطلاع رسانی که دارند می تواند در جهت دهی افکار عمومی برای مسائل فرهنگی و همچنین آگاهی بخشی در خصوص بحران های اجتماعی کار آمد باشند .

وی در نظر گرفتن توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه را بدون لحاظ کردن جایگاه رسانه ها در میان مردم بدون ثمر دانست و افزود : این مسائل جز لاینفک در این زمینه ها به شمار می رود .

مدیرکل بهزستی مازندران پنهان ماندن مشکلات و آسیب های اجتماعی را آسیب زا دانست و گفت : آنچه امروز از آن به عنوان بحران های اجتماعی بحث می شود، ناشی از فقدان اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم و پنهان کردن این معضلات است ، که منجر به احساس بی حمایتی در مردم می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه