English

وجود ۱۸هزار زن سرپرست خانوار در مازندران

مدیر کل بهزیستی مازندران از وجود 18هزار زن سرپرست خانوار در استان خبرداد.

وجود 18هزار زن سرپرست خانوار در مازندران

به گزارش خبرگزاری موج، سعید آرام  در جلسه شورای اداری شهرستان قائم شهر اظهار کرد:  طی سال های قبل میزان پرداختی مستمری به هر مددجو حدود 53 هزار تومان بوده که در استان اجرای قانون بودجه سال جاری مستمری خانواده های تحت پوشش این سازمان به 3 برابر افزایش یافته است.

وی افزود: سال 92، میزان اعتباری که برای خرید واگذاری رایگان لوازم و تجهیزات کمک توان بخشی در اختیار افراد معلول در مازندران قرار گرفته بود؛ 400 میلیون تومان بوده که این میزان در سال گذشته به 2 میلیارد و 800 میلیون تومان رسیده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران تصریح کرد: امروزه بسیاری از لوازم کمک توانبخشی معلولین بدون هیچ محدودیتی وارد کشور می شود و نوبت دهی برای واگذاری تجهیزات به معلولان به صفر رسیده است.

آرام همچنین از وجود 18 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی مازندران خبر داد و افزود: مهم ترین هدف این سازمان در راستای توان مندسازی این افراد، ایجاد اشتغال برای آنان است.

وی در مورد میزان تسهیلات اشتغال زایی خاطرنشان کرد:  42 میلیارد تومان تسهیلات در سال جاری تخصیص داده شده و  14 میلیارد تومان تسهیلات در سال گذشته در اختیار مددجویان بهزیستی قرار گرفت  و  100 درصد تسهیلاتی را که برای مددجویان اختصاص یافته بود جذب شده است.

مدیر کل بهزیستی مازندران همچنین با بیان اینکه استان مازندران سال گذشته در راستای اجرای برنامه های اورژانس اجتماعی با بیش از 20 هزار تماس تلفنی رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: افراد با اعتمادی که به بهزیستی داشته اند، موضوعات خود را به کارشناسان ارائه و کارشناسان هم در این راستا خدمات تخصصی به این افراد ارائه داده اند.

به گفته دکتر آرام طی سال گذشته در طی تماس تلفنی با اورژانس اجتماعی 750 مورد خودکشی به انصراف انجامیده و با حضور به موقع کارشناسان این اقدامات متوقف شد.

وی گفت: بهزیستی مازندران با 12 مرکز اورژانس اجتماعی در حال فعالیت است و  شهرهای دارای 50 هزار نفر جمعیت مجهز به مرکز اورژانس اجتماعی می شوند و طی چند روز آینده 6 مرکز اورژانس اجتماعی به بهره برداری می رسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه