English

پرونده پزشکی الکترونیک تمام مردم مازندران در سامانه سیب

کارشناس مسوول پزشک خانواده شهری مرکز بهداشت مازندران گفت: در حال حاضر پرونده الکترونیک تمام مردم در سامانه سیب ثبت شده است.

پرونده پزشکی الکترونیک تمام مردم مازندران در سامانه سیب

به گزارش خبرگزاری موج، آزاده موجرلو اظهار داشت: ثبت پرونده الکترونیک افزایش بیماریابی و پیشگیری از بسیاری بیماری ها را به دنبال داشته است.

کارشناس مسوول پزشک خانواده شهری مرکز بهداشت مازندران گفت: تا پیش از اجرای طرح پزشک خانواده پزشکان درمان نگر بودند اما با گذشت زمان و اجرای طرح در چند سال گذشته دید پزشکان به سمت سلامت نگری رفته و پیشگیری را بر درمان اولویت می دهند.

وی تاکید کرد: افزیش فرصت اشتغال پزشکان و پیراپزشکان، افزایش بسته های خدمتی براساس 6 گروه سنی و کاهش پرداخت هزینه از جیب مردم در موارد سرپایی شامل حق ویزیت، تزریقات و سرم تراپی و ارتقای کیفیت ارائه خدمات در پایگاه های پزشکان خانواده از جمله اثرات اجرای این طرح بوده است.

موجرلو گفت: تشخیص به هنگام بیماریهای نهفته، جلوگیری از مصرف بی رویه دارو و تداخل دارویی به دلیل عدم مراجعه به پزشکان متعدد و بهره مندی مردم از خدمات کارشناسان تغذیه و روان در مراکز درمانی دولتی از دیگر آثار و فواید این طرح در حال اجرا در مازندران است.

وی بسته های بهداشتی موجود در طرح برای مادران باردار، نوزادان در زمینه اندازه گیری قد و وزن و دیگر خدمات متنوع در این بخش و قشر سالمندان از جمله فشارگیری و غیره را از موارد مورد استقبال مردم در طرح پزشک خانواده برشمرد.

پزشک خانواده طرحی از تحول سلامت که قرار بود در دولت دهم اجرایی شود به دلیل عدم حمایت های این دولت و مشکلات حل نشده ای در برنامه و اجرا در کما ماند تا به دولت یازدهم برسد و با نگاه تدبیرانه تری به کم و کیف و چون و چرای طرح و اجرا در جامعه پرداخته شود.

طرح پزشک خانواده از سال 91 به عنوان پایلوت در استان های مازندران و فارس کلید خورد و گام به گام حرکت کرد، اشکالاتی از سوی مردم در زمینه عدم اجرای صحیح طرح از جمله پیگیری نکردن پزشک در مورد عدم مراجعه دوره ای لازم بیمار، اتلاف وقت و زمان در کلینیک های تخصصی در سیستم ارجاع و زمان بربودن و دردسترس نبودن به موقع پزشک در زمان نیاز مطرح است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه