English

امضای قرارداد گمرکی اورآسیا راه ورود تجار ایرانی به بازار فرا منطقه ای

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران گفت: در صورت موافقت کشور ارمنستان برای امضای قرارداد اتحادیه گمرکی اورآسیا، تجار مازندرانی هم برای ورود به بازارهای کشورهای آسیا میانه و اروپا از مسیر این کشورها آمادگی دارند.

امضای قرارداد گمرکی اورآسیا راه ورود تجار ایرانی به بازار فرا منطقه ای

به گزارش خبرگزاری موج، محمد محمدپور عمران بیان داشت: اکنون به علت بالا بودن تعرفه های گمرکی در کشور ارمنستان، تجار مازندرانی تمایل چندانی به حضور در بازارهای این کشور و دیگر کشورهای حاشیه دریای خزر ندارند.

وی ادامه داد: متاسفانه راه های زمینی ارمنستان هم برای تردد کامیون های حمل بار مناسب نیست و ارتباط های جدید بین دو کشور باید با بررسی ها از طریق ارتباط های هوایی و دریایی فراهم شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت : اگر ما بتوانیم ارتباط خودمان را از طریق ارمنستان به گرجستان و دریای سیاه وصل کنیم، بسیار مقرون به صرفه تر است.

وی افزود: البته کریدور ترکیه نیز یکی از مسیرهای ورود محصولات تولیدکنندگان و تجار مازندران به بازارهای اروپایی است، اما با انتخاب مسیرهای جدید و نزدیک تر به کشورهای هدف صادرات می توانیم ، انتخاب های تجار استان را در بازارهای این کشورها بیشتر کنیم.

محمدپور همچنین با اشاره به اینکه حجم مبادلاتی میان ایران و ارمنستان هم اکنون به حدود 200 میلیون دلار در سال می رسد، سهم مازندران در این مبادلات را کمتر از 10 درصد و شامل سیمان، محصولات کشاورزی و موادغذایی و ماشین آلات اعلام کرد.

وی گفت: اگر تعرفه های گمرکی از سوی ارمنستان اصلاح و یا کمتر شود، بیش از 20 شرکت تولیدی و برتر مازندران که در کشور مطرح هستند ، آماده همکاری های گسترده در سطح بسیار بالایی در بازارهای آن کشور هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران افزود: ارمنستان، به عنوان یکی از همسایه های شمالی مازندران هم در صادرات انرژی به کشورمان نقش مهم کلیدی دارد و هم می تواند دروازه صادرات محصولات کشاورزی، ماشین آلات و موادغذایی به بازارهای این کشور و کشورهای اورآسیا باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه